شناسهٔ خبر: 23662054 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

بانک مرکزی وارد بازار ارز شد/عرضه قطره‌چکانی دلار به صراف‌های منتخب

بعد از آنکه نرخ دلار در بازار آزاد از ۴۵۵۰ تومان عبور کرد، باخبرشدیم برخی از صرافی‌های منتخب از سوی بانک مرکزی دلار با قیمت ۴۴۸۵ تومان دریافت کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، تلاطم بازار ارز در خیابان فردوسی موجب شده تا دلار امروز اوج بگیرد و از ۴۵۵۰ تومان عبور کند.

صراف‌های خیابان فردوسی می‌گویند: از هفته قبل که سیر جدید افزایش قیمت‌ها در این بازار آغاز شده، بانک مرکزی ارزی به صرافی‌ها نداده است که همین موضوع موجب شده تا قیمت‌ها هر روز بیشتر از روز قبل شود.

از صبح امروز قیمت دلار سیر جدید صعود را پیش گرفت و از ۴۵۰۰ تومان در بعد از ظهر به ۴۵۵۷ تومان هم رسید؛ فعالان بازار علت اصلی افزایش قیمت را کمبود ارز در بازار می‌دانند.

یکی از صراف‌ها می‌گوید: ژن‌های خوب، بازار را به‌هم ریختند؛ وی تأکید دارد که برخی افراد سرمایه‌دار که ژن‌های خوب بازار ارز محسوب می‌شوند امروز دلارهایشان را نفروختند و باعث گرانی دلار شدند.

صراف دیگری اما خبر مهمی به خبرنگار تسنیم داد و اعلام کرد: از ساعتی قبل تعدادی از صراف‌های منتخب دلار دولتی با نرخ ۴۴۸۵ تومان از بانک مرکزی دریافت کرده‌اند.

وی می‌گوید: هر یک از این صراف‌ها ۵۰ هزار دلار از بانک مرکزی ارز گرفته‌اند؛ صراف‌ها معقدند ورود بانک مرکزی به بازار ارز محدود است و باید دید آیا قیمت‌ها تغییری می‌کند یا خیر.

یکی از صراف‌ها البته این را هم به ما گفت که در روزهای قبل نیز تعدادی از سرمایه‌دارهای بزرگ در بازار ارز که واسطه‌هایشان مقابل پاساژ افشار نبض بازار را در اختیار دارند، دلار بانکی گرفته بودند ولی خیلی وارد بازار نکردند.

هم‌اکنون دلار مقابل پاساژ افشار ۴۵۵۷ تومان، یورو ۵۶۴۸ تومان، پوند انگلیس ۶۳۳۰ تومان و درهم امارات ۱۲۵۵ تومان قیمت گذاری و فروخته می‌شود.

نظر شما