شناسهٔ خبر: 23662025 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

35 درصد مدارس کشور فرسوده هستند/ بی‌توجهی دولت به برنامه ششم توسعه در اولین سال اجرا

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بی‌توجهی دولت به برنامه ششم توسعه برای مقاوم‌سازی و نوسازی مدارس در اولین سال اجرای آن انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از خانه ملت، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به آمار مدرسه‌های فرسوده کشور، اظهار کرد: 35 درصد مدارس کشور فرسوده است؛ دانش‌آموزانی که در این مدارس به تحصیل مشغول‌اند، دل‌نگران تخریب این مدارس هستند و نمی‌توانند به درستی بر مطالعه و یادگیری دروس تمرکز کنند.

وی تصریح کرد: برای مقاوم‌سازی مدارس باید اقدامی فوری، عاجل و انقلابی صورت گیرد تا خانواده‌ها دغدغه و نگرانی برای حضور فرزندانشان در مدرسه نداشته باشند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس بیان کرد: متأسفانه دولت در لایحه 97 اعتبار مناسب و کافی برای مقاوم‌سازی مدارس ارائه نداد؛ در کمیسیون تلفیق بودجه برای ایمن و مقاوم‌سازی مدارس اعتباری حدود هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و باید در صحن علنی به بحث گذاشته شود.

سلیمی اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه برای مقاوم‌سازی و نوسازی مدارس اعتباری حدود 3 میلیارد دلار پیش‌بینی شده است که متأسفانه امسال که اولین سال اجرای این قانون است مبلغی از صندوق توسعه ملی در این زمینه تأمین نشده است.

وی تأکید کرد: با توجه به برنامه ششم باید سالیانه 3 هزار میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی مدارس در نظر گرفته شود تا بتوان سه میلیارد دلاری که در برنامه ششم پیش‌بینی شده است را تأمین کرد اما تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: نگاه‌ها باید به آموزش و پرورش تغییر کند و مقوله مقاوم‌سازی مدارس را جدی گرفت؛ در زلزله‌های اخیر که در کشور اتفاق افتاد بسیاری از مدارس تخریبی نوساز بودند بنابراین باید بررسی شود که سازمان‌های مسؤول و ذیربط چرا در این زمینه کم‌کاری کرده‌اند.

سلیمی افزود: در ساخت مدارس باید سازمان نوسازی نیز با سرعت عقب‌ماندگی نوسازی مدارس را جبران کنند تا در آینده شاهد تخریب مدارس به علت فرسودگی نباشیم.

انتهای پیام/ج/

نظر شما