شناسهٔ خبر: 23661958 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده مردم آبادان در مجلس:

توزیع درآمدهای ارزش افزوده در خوزستان ناعادلانه است

اهواز ـ نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: درآمد های ارزش افزوده استان در این زمان در کدام بخش هزینه می شوند؛ این مسئله باید برای نمایندگان مشخص شود تا قادر به حفظ وضع موجود باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، جلیل مختار ظهر امروز شنبه در نشست مدیران دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی خوزستان با اعضای مجمع نمایندگان این استان اظهار کرد: مسئولان خوزستان به دلیل نقش مهمی که این استان در اقتصاد کشور ایفا می کند، می توانند در مجامع اقتصادی کشور حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشند.

وی با بیان اینکه در خوزستان با موانع و مشکلاتی بسیاری در زمینه ساخت و یا تکمیل زیرساخت های اساسی بخش های مختلف مواجه شده ایم، گفت: در این زمان اقتصاد خانگی  و یا به عبارت دیگر اقتصاد کارگاهی حرف اول را در جهان می زند؛ مدل تولید در کشور باید بر اساس تولید خانگی جلو برود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص مشکلات شهرک های صنعتی این استان گفت: این شهرک ها به عنوان بنگاه هایی برای ایجاد فرصت شغلی فعال کنند اما تعداد زیادی از آن ها در این زمان راکد شده اند. باید تدابیری اندیشیده شود تا این بنگاه ها را دوباره فعال کرد.

مختار تصریح کرد: بسیاری از شهرک های صنعتی در آبادان با وجود سرمایه گذاری های هنگفت در بحث زیربنایی اما باز هم بازدهی مناسبی ندارند. از سویی دیگر  متاسفانه از فرصت اقتصادی منطقه آزاد اروند در استان استفاده نشده است.

وی با طرح این سؤال که چرا نقشه جامع در زمینه سرمایه گذاری تاکنون تدوین نشده افزود: تاکنون سامانه گمرکات در منطقه آزاد اروند فعال نشده و اختلافی که بین گمرکات و مجموعه منطقه آزاد شکل گرفته است، حل نشده است این در حالی است که هر دو این نهاد ها زیر مجموعه وزارت دارایی و اقتصاد هستند.

نماینده مردم آبادان در مجلس با انتقاد از نحوه توزیع ارزش افزوده در خوزستان بیان کرد: درآمد های ارزش افزوده استان در این زمان در کدام بخش هزینه می شوند؛ این مسئله باید برای نمایندگان مشخص شود تا قادر به حفظ وضع موجود باشند.

نظر شما