شناسهٔ خبر: 23661950 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

استقبال مجمع نمایندگان از عزم استانی برای کمک به تصویب منطقه آزادتجاری اردبیل

استان‌ها > اردبیل - نماینده مردم اردبیل،نیر،نمین و سرعین گفت: مجمع نمایندگان استان اردبیل از عزم استانی برای کمک به تصویب منطقه آزادتجاری اردبیل استقبال می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اردبیا رضا کریمی در نشست مجمع مطالبه‌گران اردبیل اظهار کرد: از شکل‌گیری مجمع مطالبه‌گران با محوریت بازار و نخبگان استقبال می‌کنیم . ما آمادگی داریم به صورت مرتب و در مقاطع و بازه زمانی مشخص به مردم شریف ارائه گزارش کنیم.

وی افزود: نمایندگان استان در تصویب کلیات این لایحه انسجام و وحدت خود را به خوبی نشان دادند و به جرات می‌توان گفت در ارزیابی مجمع نمایندگان مجلس رتبه اول باید به مجمع نمایندگان استان اردبیل اختصاص یابد که به صورت موثر و راهگشا در پیگیری مطالبات مردم پیشتاز هستند.

کریمی گفت: علیرغم اینکه بسته اول ارائه شده برای ایجاد منطقه آزاد در استان اردبیل غیرکارشناسی و ناقص بود اما به ناچار از این بسته حمایت کردیم در حالی که بهتر از این می‌توانستیم هم با الحاق پارس‌آباد و بیله‌سوار به منطقه آزاد ارس و هم ایجاد منطقه مستقل آزاد با محوریت گرمی، مشگین‌شهر و نمین عمل کنیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در کمیسیون اقتصادی مجلس لایحه ایجاد منطقه آزاد در حال بررسی است، افزود: ما به صراحت در کمیسیون اقتصادی اعلام کردیم که اگر منطقه آزاد تجاری با اولویت مناطق مرزی تصویب و عملیاتی نشود بحث مهاجرت از این مناطق و خالی بودن روستاها و شهرهای مرزی از سکنه آسیب‌های اجتماعی و امنیتی را به همراه خواهد داشت هر چند که محوریت اصلی در تصویب منطقه آزاد به عنوان رویکرد توسعه‌ای تقویت تولید، اشتغال با نگاه صادرات‌محور است.

وی از شکل‌گیری کارگروه ایجاد مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در مجلس خبر داد و بیان کرد: از 8 عضو این کارگروه دو نفر بنده و آقای بدری به نمایندگی از نمایندگان استان اردبیل حاضر هستیم و قطعا تشکیل 16 جلسه این کارگروه در این مدت کوتاه نشان از اهتمام این کارگروه برای پیگیری مصوباتی راهگشا دارد.

کریمی ضرورت استفاده از تجربیات مجمع نمایندگان ادوار مجلس را به همراه کارشناسان و صاحبنظران یادآور شد و خاطرنشان کرد که صرف ایجاد منطقه آزاد تجاری در صورت تصویب در مسیر توسعه استان معجزه نمی‌کند و نباید در انتظار معجزه‌ای باشیم.بنابراین اهداف و استراتژی ایجاد این مناطق باید تعقیب شده تا منجر به توسعه پایدار منطقه گردد.

نماینده مردم اردبیل،نیر،نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در تصویب منطقه آزاد با پرهیز از تجمع‌های غیرقانونی، تهیه نامه یا طومار، رایزنی با برخی از نمایندگان از طریق مسئولان و نمایندگان ادوار مجلس و تشکیل جلسه مجمع نمایندگان شمالغرب از عمده اهداف پیش‌بینی شده است که امیدواریم با تحقق همه این برنامه‌ها در صحن علنی مجلس شاهد تصویب منطقه آزاد تجاری باشیم.

 

48

نظر شما