شناسهٔ خبر: 23661945 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازگشایی جعبه سیاه کشتی سانچی تا روز دوشنبه

جعبه سیاه کشتی سانچی تا روز دوشنبه بازگشایی می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی سازمان بنادر دریانوردی در مراسم گرامیداشت جانباختگان حادثه سانچی در بندرعباس گفت: نماینده ایران برای بازگشایی جعبه سیاه امروز به چین رفته است.
منصور آرامی افزود: نماینده کشور پاناما و کشورچین به علت اینکه این حادثه در آب‌های این کشور اتفاق افتاده است دراین بازگشایی حضور دارند.
وی گفت:سازمان بنادر و دریانوردی پیگیر کار‌های حقوقی و بیمه‌ای این کشتی است.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی سازمان بنادر دریانوردی با اشاره به اهمیت اقتصاد دریامحورافزود: ۴ درصد از تولید ناخالص کشور از دریا بدست می‌آید.
منصور آرامی گفت: تلاش‌های مسئولان استفاده از ظرفیت دریا برای توسعه اقتصاد است و محور این توسعه نیروی انسانی است.
نماینده، ولی فقیه در هرمزگان نیز با ابراز تاسف از جان باختن نیرو‌های متخصص در این حادثه بزرگ گفت: اقتصاد دریامحور در شرایط فعلی اقتصاد کشور بسیار با اهمیت و ارزشمند و شاهرگ حیاتی اقتصاد است.
آیت الله نعیم آبادی افزود: دشمن در تلاش برای ضربه زدن به نظام اسلامی از زمان جنگ تا کنون است، اما وحدت و یکپارچگی مردم و رهبری قدرتمند آن‌ها را ناکام کرده است.
وی با اشاره به فتنه ۸۸ و فتنه اخیر گفت: این فتنه‌ها ادامه داد و استکبار با برنامه ریزی و داشتن دو هزار و ۷۰۰ اتاق فکر ویژه ایران درصددمقابله با کشور ما است. اما مردم همیشه پشتوانه انقلاب و کشور خود هستند.
نماینده حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس نیز در این مراسم گفت:درحوادث طبیعی و غیرطبیعی همدلی، مودت و وحدتی حول محور ولایت در جامعه ایجاد شده است
هاشمی تختی با اشاره به حادثه کشتی سانچی افزود: باید علت این حادثه مشخص و اقداماتی که در این زمینه انجام شده است بررسی شود.

نظر شما