شناسهٔ خبر: 23661935 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

قانون تقویت و توسعه نظام استانداردسازی تشریح شد قانون تقویت و توسعه نظام استانداردسازی تشریح شد

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس و معاونان سازمان ملی استاندارد ایران در نشست هم اندیشی مدیران کل ستادی و استانی که صبح امروز در این سازمان برگزار شد به تشریح قانون تقویت و توسعه نظام استانداردسازی با هدف ارایه برنامه اجرایی این قانون به دولت پرداختند.

نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در ابتدای سخنان خود در این نشست از حمایت های دولت، نمایندگان مجلس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین تلاش همه مدیران سازمان ملی استاندارد ایران قدردانی کرد و گفت:تلاش این عزیزان در تصویب قانون هرگز فراموش نخواهد شد.

وی همراهی و مساعدت های انجام شده را بیانگر درک عمیق نمایندگان ملت و مسئولان در دولت دانست و افزود: مایه مباهات است که تمامی مسئولان و کارگزاران نظام به سازمان ملی استاندارد ایران و وظایف آن اعتماد و اعتقاد دارند.

•  یکپارچه سازی نظام استاندارد در کشور

پیروزبخت با بیان اینکه یکی از اهداف قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، یکپارچه سازی نظام استاندارد در کشور است گفت: اجرایی شدن قانون جدید سازمان استاندارد با کمک سایر دستگاهها و نهادها، تجمیع و یکپارچه سازی در حوزه استاندارد را اجرا می کند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در قانون ابلاغی جایگاه حقوقی و برخی از وظایف این سازمان ارتقاء یافته و حیطه برخی از وظایف نظارتی آن به ویژه جایگاه نظارتی در مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و لوازم و تجهیزات پزشکی وسیع تر شده است.

وی با بیان اینکه به موجب این قانون، سازمان ملی استاندارد ایران تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال در کشور است افزود: طبق قانون جدید ساماندهی جوایز، تندیس ها و تقدیرنامه ها با اتکا به دو مفهوم استاندارد و کیفیت صورت می گیرد و برگزارکنندگان چنین همایش هایی باید از سازمان ملی استاندارد ایران مجوز دریافت کنند.

پیروزبخت در ادامه اظهار داشت: در قانون جدید، کارشناسان استاندارد به عنوان ضابط قضایی می توانند اقدامات لازم را در محل تخلف انجام و موارد را برای اجراء به دستگاه قضایی ارجاع دهند.

پیروزبخت با اشاره به تاکید رییس جمهوری براهمیت نقش استاندارد گفت: با توجه به تاکید صریح رییس جمهوری بر تعامل سایر دستگاهها با سازمان ملی استاندارد ایران در اجرای قانون جدید، باید آیین نامه های مورد نیاز هر چه زودتر تدوین شود.

پیروزبخت، ابراز امیدواری کرد: با تنظیم آیین نامه های مرتبط بتوانیم با هماهنگی سایر دستگاهها به منظور تامین سلامت و حقوق شهروندان گام برداریم.

در ادامه مراسم، مفاد قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد بررسی شد و مدیران پیشنهادات خود را برای تنظیم آیین نامه اجرایی ارایه کردند.

نظر شما