شناسهٔ خبر: 23661933 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

ارتش سوریه فرودگاه نظامی «ابوالظهور» را آزاد کرد

ارتش سوریه و نیروهای متحد بعد از درگیری‌های شدید با تروریست‌ها در استان ادلب، موفق به آزادسازی کامل فرودگاه نظامی «ابوالظهور» واقع در این استان شدند.

صاحب‌خبر -
به گزارش رجانیوز به نقل از فارس، ارتش سوریه و نیروهای متحد موفق به آزادسازی کامل فرودگاه نظامی «ابوالظهور» واقع در ریف استان ادلب شدند.
 
مرکز اطلاع‌ رسانی «الاعلام الحربی» سوریه لحظاتی پیش گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه به کمک نیروهای متحد خود موفق شدند این فرودگاه مهم را بعد از درگیری‌ها شدید با گروه‌های تروریستی از جمله جبهه النصره آزاد کنند.
 
نیروهای سوریه بعد از ظهر امروز (شنبه) موفق شده بودند از جنوب وارد این فرودگاه شوند.
 
یگان‌های مهندسی ارتش سوریه هم‌اکنون در حال پاکسازی این فرودگاه از مین‌ها و بمب‌های کارگذاشته شده از سوی تروریست‌ها هستند.
 
گروه تروریستی جبهه النصره، شاخه سوری القاعده این فرودگاه را بعد از آنکه به مدت سه سال محاصره کرده بود، در روز نهم سپتامبر 2015 به اشغال خود درآورد.
 
پس از اشغال این فرودگاه، تقریبا حضور نظامی نیروهای سوری در این استان به پایان رسید؛ به جز شهرک‌های شیعه‌نشین «فوعه و کفریا» که هنوز به اشغال تروریست‌ها درنیامده است.
 
ابوالظهور از نظر راهبردی و نظامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا بین استان‌های ادلب و حماه واقع شده و دارای 22 باند است.
 
این فرودگاه 50 کیلومتر با ادلب، 50 کیلومتر با حلب، 36 کیلومتر با منطقه «خناصر»، 30 کیلومتر با «سراقب» و 37 کیلومتر با «وادی الضیف» فاصله دارد و مساحت تقریبی آن 8 کیلومتر مربع است.

برچسب‌ها:

نظر شما