شناسهٔ خبر: 23661876 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خاکی صدیق خبر داد

استارت دانشگاه خواجه‌نصیر برای اجرای طرح ارتقای دانشگاه به تراز بین‌المللی

رئیس دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی از آغاز طرح‌های اجرایی این دانشگاه برای ارتقاء به تراز بین‌المللی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، علی خاکی صدیق رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در نشست بررسی ارتقای دانشگاه به تراز بین‌المللی که با حضور اعضای هیات علمی و هیات رئیسه دانشگاه برگزار شد با اشاره به اهمیت بین‌المللی سازی دانشگاه‌ها گفت: اگر دانشگاهی در این برهه وارد بین‌المللی‌سازی نشود در چند سال آینده به جایگاه مناسبی نمی‌رسد.

وی تشکیل معاونت بین‌الملل در دو سال گذشته، تدوین سند بین‌الملل دانشگاه، آغاز برنامه‌های بین‌المللی سازی با جذب دانشجویان خارجی و اساتید از سال‌های گذشته، علم‌سنجی و رتبه‌بندی، ارائه فرصت مطالعاتی به دانشجویان دکتری و تثبیت جایگاه دانشگاه در بین دانشگاه‌های سطح یک را از برنامه‌های دانشگاه خواجه‌نصیر برای آغاز طرح ارتقاء به تراز بین‌المللی دانست و گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی کشور به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور چندین سال است که تشکیل شده و چند پروژه در حوزه آموزش عالی تعریف کرده است که در یکی از پروژه‌ها بحث این است که پنج دانشگاه یا پژوهشگاه کشور در طول مدت زمان خاص به تراز بین‌المللی برسند.

خاکی صدیق ادامه داد: یکی از شاخص‌های بین‌المللی شدن این است که دانشگاه‌ها در بین 200 دانشگاه برتر دنیا باشد که برای این پروژه نیز مبلغی حدود 400 میلیارد تومان در نظر گرفته شده، از دانشگاه‌ها برنامه خواستند که ما نیز طرح‌هایمان را اعلام کردیم و یک کارگروه تشکیل دادند که برنامه‌های دانشگا‌ها مطالعه شد و سومین دانشگاهی بودیم که طرح‌مان پذیرفته شد.

وی گفت: در این طرح 42 شاخص وجود دارد و در آخرین مرحله، جلسه‌ای در وزارت علوم برگزار شد که بر این اساس روسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های منتخب در قراردادی با وزارت علوم ورود به حوزه بین‌المللی شدن را متعهد شدند.

به گفته خاکی صدیق هفت میلیارد و نهصد میلیون تومان برای فاز اول این پروژه به دانشگاه خواجه‌نصیر اختصاص یافته است.

رئیس دانشگاه خواجه‌نصیر خطاب به اساتید این دانشگاه گفت: ما نمی‌خواهیم جزء دانشگاه‌های رده دوم باشیم بنابراین باید همه با هم برای اجرای این طرح تلاش کنیم؛ البته در نیروی انسانی و امکانات محدودیت داریم ولی باید با اصلاح  روش‌ها کار را انجام دهیم. به طور مثال در پذیرش اعضای هیات علمی نمی‌توانیم دیگر به صورت سنتی عمل کنیم و باید شاخص‌های جدید در رابطه با بین‌المللی بودن را جزء شاخص‌هایمان قرار دهیم.

وی ادامه داد: باید یک آمایش دانشجویی آموزشی داشته باشیم، برای راه‌اندازی رشته‌های جدید هم باید دقت کنیم، این مسائل به نوعی با منافع ملی و نیازهای کشور گره می‌خورد بنابراین باید بازنگری رشته‌ها براساس آمایش دانشجویی آموزشی انجام شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما