شناسهٔ خبر: 23661700 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

با گشایش سیاست‌ها مشکلات حل می‌شود شکوفایی مغزها در راستای توسعه اقتصاد و اشتغال

معاون‌اول رئیس‌جمهوری ضمن بازدید از شرکت دانش بنیان سیناژن، طرح‌های صنعتی دارویی را افتتاح کرد.

صاحب‌خبر -

معاون‌اول رئیس‌جمهوری ضمن بازدید از شرکت دانش بنیان سیناژن، طرح‌های صنعتی دارویی را افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسحاق جهانگیری امروز در مراسم افتتاحیه چند طرح صنعتی-دارویی با اشاره به مدیریت سیناژن گفت: یکی از نکات برجسته این شرکت، مدیریت با جسارتی است که با پیگیری مجدانه توانسته مطالبات خود را به دست آورد و با کمک وزیر بهداشت و دریافت سرمایه مهم، اقدامات بزرگی را انجام داده است و این حضور منشا خیر و برکت بوده است.

معاون اول رئیس‌جمهور  با بیان اینکه دوران اداره کشور با فروش منابع طبیعی به سر آمده، گفت: تفکر اینکه منابع طبیعی کشور همیشگی خواهد بود، قابل قبول نیست و با توجه به اتمام این مسیر  باید به افزایش مطالبات کشور توجه داشت. 

وی با تاکید بر گشایش سیاست‌های کشور گفت: در حال حاضر مردم، ایران را با کشورهای پیشرفته جهان مقایسه می‌کنند. در سند چشم‌انداز 20 ساله، کشور ما از نظر اقتصادی، علمی و فناوری جزو کشورهای برتر منطقه محسوب می‌شود. 

جهانگیری ادامه داد: در حال حاضر کشورهای منطقه رشد خوبی داشته و با توجه به 100 هزار میلیارد فروش نفت، تامین بودجه کشور کافی نیست و باید با توجه به جوانان و قشر تحصیل‌کرده، شکوفایی مغزها انجام شود.

وی به اقتصاد مقاومتی با تکیه بر حمایت مردم اشاره و اظهار داشت: ضرورت حضور مردم در روند اجرای سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی دارای اهمیت است و نگاه ویژه به شرکت های دانش بنیان، باید مورد توجه مدیران و مسئولان باشد.

جهانگیری با اشاره به رشته های صنعتی  «های‌تک»، یادآور شد: شرکت های متکی به فضای مجازی در دولت یازدهم رشد قابل توجهی پیدا کرده است و می توان با توجه به نیروهای نخبه و تحصیلکرده کشور به رشته توسعه، تبدیل شود و اگر به جوانان توجه کنیم و برای آن ها فرصت کار فراهم کنیم، شاهد رشد توسعه روز افزون کشور بود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: جوانان به عنوان نسل مهم انقلاب و کشور، اذیت نشوند و از کشور فراری نباشند زیرا با شکوفایی استعداد جوانان، کشور توسعه پیدا می کند.

جهانگیری با عنوان گران بودن تسهیلات پرداختی، گفت: صندوق توسعه ملی و منابع خارجی در این بخش اقدامات خوبی انجام داده، بعد از برجام بیش از ده ها خط اعتباری به کشور داده شده است.

وی گفت: در دنیایی که 60 میلیارد دلار درآمد داریم با سیاست‌گذاری می‌توان توسعه یافت و اقتصاد مقاومتی، حائز اهمیت است. شرکت‌های متکی بر اقتصاد مقاومتی درون‌زا هستند و با توجه به متکی بودن بر مغز شرکت‌ها، با کنترل کیفیت مناسب و داشتن استاندارد، می‌توان مردم را متقاعد به مصرف تولیدات داخل کرد.

جهانگیری به تصویب 12 هزار میلیارد تومان اعتبار ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: وام‌های بانکی برای اشتغالزایی روستایی تسهیلات 6 درصدی و در بخش دانش‌بنیان با سود 4 درصد پرداخت می‌کند و این فرصت خوبی برای کسانی است که با همت عالی به‌دنبال کارآفرینی  و اشتغالزایی است.

معاون اول رئیس‌جمهوری به همراه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان این مراسم، طرح‌های صنعتی دارویی شرکت دانش بنیان سیناژن را افتتاح کرد.

نظر شما