شناسهٔ خبر: 23661659 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تغییرات کشاورزی با سیاست‌های احیای دریاچه ارومیه صورت می‌گیرد

R41361/P1357/S6,48/CT11

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: هر گونه تغییر در کشاورزی با محوریت برنامه‌های آموزشی و ترویجی باید با سیاست‌های احیای دریاچه ارومیه صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، زین‌العابدین قمری امروز در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی آذربایجان غربی که در محل آمفی‌تئاتر ساختمان شماره 2 سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد: بخش کشاورزی بخش قابل توجهی از اقتصاد آذربایجان غربی را مدنظر قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: 2.3 مساحت کل کشور داریم و تولید 6 میلیون تن از محصولات کشاورزی کشورمان در سال 96 برایمان بسیار افتخار آمیز است به همین دلیل آذربایجان غربی به عنوان استان کشاورز خیز شناخته می‌شود.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تولید محصولات از طریق بهره‌وری در بخش زراعت، طیور و دام می‌تواند جایگاه ما را اعتلا دهد و این اقدام اگر با آموزش کشاورزان همراه باشد می‌توانیم به هدف خود که افزایش بهره‌وری است دست یابیم.

وی تصریح کرد: اگر با آموزش و تغییر نگرش مهارت کشاورزان را افزایش دهیم شاهد ارتقا بهره‌وری خواهیم بود و بیشتر از 6.2 تولید کشور را خواهیم داشت که همان اقتصاد مقاومتی است و بیشترین تعداد نمونه‌های منتخب کشاورزی استان در حدود 15 نفر از شهرستان ارومیه و کمترین به تعداد یک نفر از شهرستان شاهین دژ  است.

قمری یادآور شد: 76 نفر از تولید کنندگان بخش کشاورزی آذربایجان غربی به عنوان تولید کننده برتر استانی و 6 نفر نیز به عنوان تولید کننده نمونه ملی  در سال زراعی 95-96 انتخاب و معرفی شدند.

وی تاکید کرد: هر گونه تغییر در کشاورزی با محوریت برنامه‌های آموزشی و ترویجی باید با سیاست‌های احیای دریاچه صورت گیرد.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: برخی از مهم‌ترین شاخص‌ها و اولویت‌های انتخاب تولیدکنندگان نمونه این بخش شامل مصرف بهینه نهاده‌ها، افزایش راندمان آبیاری، افزایش بهره‌وری و حفاظت از خاک و میانگین عملکرد محصولات کشاورزی در سال زراعی 95-94 است.

انتهای پیام/ح

نظر شما