شناسهٔ خبر: 23661430 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

جهانگیری در آیین افتتاح طرح‌های صنعتی و دارویی استان البرز:

مانع تراشی برای جوانان کشور بیرون کردن و بی خاصیت کردن مغز‌های کشور است

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جوانان نسل مهم کشور هستند و نباید با آن‌ها ظلم شود، گفت: اینکه برای جوانان کشور که می‌خواهند کار و تلاش کنند مشکل درست کنیم در واقع بیرون کردن مغز‌های کشور و ساکت نگه داشتن و بی خاصیت کردن آن‌ها است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 دكتر اسحاق جهانگيري در آيين افتتاح طرح هاي صنعتي و دارويي در استان البرز اظهار داشت: اينكه تصور كنيم مشكل درست كردن براي جوانان سبك مديريت درستي است، تصوري غلط است.
با قدري گشايش در سياست ها مي توانيم همه مشكلات پيش روي كشور را به دست جوانان حل و فصل كنيم و مسئله بيكاري و مشكلات معيشتي مردم را مرتفع سازيم.
معاون اول رئيس جمهور در ادامه با بيان اينكه دارو يكي از نيازهاي مهم مردم كشور است كه در زمان بيماري به آنها كمك مي كند از خدمات و اقدامات شركت سيناژن قدرداني كرد و گفت: سيناژن امروز نماد واقعي اقتصاد مقاومتي است چراكه عملكرد اين شركت در قالب رويكردهاي اقتصاد مقاومتي است.
دوران اداره كشور از طريق فروش منابع طبيعي به سر آمده، اينكه بخواهيم منابع طبيعي را بفروشيم و از درآمد آن كشور را اداره كنيم در حال حاضر دشوار و در سال هاي آينده غيرممكن خواهد بود.
وي با بيان اينكه دوران اداره كشور از طريق فروش منابع طبيعي به سر آمده، تصريح كرد: اينكه بخواهيم منابع طبيعي را بفروشيم و از درآمد آن كشور را اداره كنيم در حال حاضر دشوار و در سال هاي آينده غيرممكن خواهد بود. دكتر جهانگيري با اشاره به اينكه مطالبات مردم كشور به سرعت افزايش پيدا مي كند و توسعه از مطالبات اصلي مردم شده است خاطر نشان كرد: مردم ايران خود را با مردم كشورهاي پيشرفته مقايسه مي كنند و انتظار دارند از امكانات و شرايط خوبي برخوردار باشند كه دستيابي به اين اهداف از طريق فروش منابع طبيعي ميسر نيست.
معاون اول رئيس جمهور افزود: براي اينكه بتوانيم كشور را توسعه داده و شرايط زندگي مردم را بهبود بخشيم نيازمند سرمايه گذاري سالانه ده ها و صدها ميليارد دلار در كشور هستيم كه اين امر از طريق فروش منابع طبيعي و نفت امكان پذير نيست.
وي با تاكيد بر اينكه اتكاء ما بايد به مغز جوانان و شركت هاي دانش بنيان باشد اظهار داشت: ما بايد راهي پيدا كنيم كه مغزها در كشور شكوفا شوند و در اين مسير بايد در رشته هايي نظير صنايع هايتك سرمايه گذاري كنيم كه دنيا هنوز در اين رشته ها پيشرفت چنداني نداشته است و هنوز فرصت رشد و ارتقاء در اين زمينه ها وجود دارد.
اگر خوب به جوانان اتكا كنيم و حمايت هاي لازم را از آنان انجام دهيم و فرصت كار و تلاش برايشان فراهم آوريم جوانان كشور قادر خواهند بود كه مشكلات پيش روي مردم را حل و فصل كنند.
دكتر جهانگيري يكي از رشته هايي كه مي توان در آن پيشرفت هاي چشمگير داشت را فناوري اطلاعات دانست و با بيان اينكه مي توان در رشته فناوري اطلاعات كارهاي بزرگي انجام داد،‌گفت: در طول دولت يازدهم برخي جوانان كشور در رشته هاي فناوري اطلاعات اقدامات موثري انجام دادند و شركت هايي تاسيس كردند كه ارزش اين شركت ها امروز بصورت هفتگي رشد مي كند و سرعت خدمات دهي اين شركت ها روز به روز بالاتر مي رود و رضايت مندي مردم از خدمات آنان نيز هر روز بيشتر مي شود.
معاون اول رئيس جمهور گفت: اگر خوب به جوانان اتكا كنيم و حمايت هاي لازم را از آنان انجام دهيم و فرصت كار و تلاش برايشان فراهم آوريم جوانان كشور قادر خواهند بود كه مشكلات پيش روي مردم را حل و فصل كنند.
در اين مراسم وزير بهداشت،‌درمان و آموزش پزشكي هم بر ضرورت بالا بردن كيفيت و قيمت داروها در كشور تاكيد كرد و از شركت هاي توليد كننده دارو خواست براي ارتقاء كيفيت و كاهش قيمت محصولات خود تلاش كنند.
معاون علمي و فناوري رئيس جمهور در اين مراسم بر ضرورت حمايت از شركت هاي دانش بنيان تاكيد كرد و از خدمات و تلاش هاي شركت سيناژن قدرداني كرد.
در اين مراسم با حضور معاون اول رئيس جمهور از داروي نئوفور كه دارويي براي درمان بيماران مبتلا به انواع سرطان هاي خون است رونمايي شد.
پيش از سخنان معاون اول رئيس جمهور نيز مديرعامل شركت سيناژن گزارشي از اقدامات و دستاوردهاي اين شركت ارائه كرد و گفت: براي اولين بار در تاريخ داروسازي كشور،‌شركت سيناژن موفق شده است با رعايت استانداردهاي توليد دارو گواهينامه جي ام پي اروپا را دريافت كند.

نظر شما