شناسهٔ خبر: 23661408 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کاهش قیمت زمین در شهرکهای صنعتی

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت : به منظور رونق و افزایش توان سرمایه گذاری ، نرخ زمین در شهرک های صنعتی دولتی کشور به یک دهم قبل کاهش یافته است .

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما، شریعتمداری در جلسه شورای اداری استان البرز گفت : 600 طرح صنعتی با بیش از 50 درصد پیشرفت در البرز در دست ساخت است ، که نیازمند به توجه ویژه دارد.

وی افزود  : از ابتدای کار دولت تا امروز 450 واحد نیمه تمام به بهره برداری رسیده است که در تلاش هستیم ، این روند سرعت بیشتری به خود بگیرد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه البرز 201 طرح توسعه ای صنعتی دارد که 3.7 درصد از طرح های کشور را شامل می شود ، گفت: اگر این طرح ها با سرمایه گذاری بیش از 20 هزار میلیارد تومان  به بهره برداری برسد ، برای هفت هزار و 700 اشتغال ایجاد می شود.

شریعتمداری گفت : میزان صادرات البرز از 21 میلیون دلار درسال گذشته در 9 ماه گذشته به 90 میلیون دلار از گمرک البرز رسیده است ، که البته البرزی ها بیش از 400 میلیون دلار هم از گمرک سایر استان ها به خارج از کشور صادرات داشته اند .

وی با بیان اینکه ارزش گمرکی باید هرسال پیشرفت کند که این رقم در البرز بهبود یافته است، گفت: ارزش واحد صادراتی از 27 دلار به 32 دلار رسیده که نشانه کیفی تر شدن صادرات البرز است.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: 321 هزار نفر در حوزه صنعت معدن وتجارت البرز فعال هستند و این رقم می تواند با اتمام طرح های نیمه تمام بهبود قابل توجهی یابد.

 

نظر شما