شناسهٔ خبر: 23661250 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

اردوغان: عملیات عفرین آغاز شده، منبج سوریه هدف بعدی است

رییس جمهور ترکیه آغاز عملیات عفرین در شمال سوریه را تایید کرد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز : به نوشته روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در کنگره حزب عدالت و توسعه در شهر کوتاهیا در استان آناتولی اظهار داشت: منبج سوریه هدف دیگر عملیات‌ نظامی ترکیه خواهد بود.

روز جمعه وزیر دفاع ترکیه از آغاز عملیات عفرین با گلوله‌باران مناطق مرزی خبر داده بود.

اردوغان با انتقاد از مواضع آمریکا در سوریه گفت: برخی در سوریه تصور می‌کنند بازی جدیدی به راه انداخته‌اند. نام گروه تروریستی را تغییر داده و می‌خواهند با نام دیگری آنها را معرفی کنند، اما برای ما نام آن گروه هرچه باشد، باز هم یک گروه تروریستی است. چه نامش "نیروهای دموکراتیک سوریه" باشد چه "ارتش مرزی"، چه "مدافعان مرزی" و چه "نیروهای تامین امنیت مرزی" باز هم ما این گروه را وابسته به پ.ک.ک می‌دانیم.

وی در ادامه افزود: گروه پ.ک.ک در لیست گروه‌های تروریستی آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد. گروه مستقر در سوریه نیز همانند همین گروه است. با اینکه خود آنها نیز می‌دانند وابسته به چه گروهی هستند، باز هم برای فریب دادن جهان از هر وسیله‌ای استفاده می‌کنند.

اردوغان در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: زمانی که صحبت از ترکیه می‌شود، به نظر می‌رسد که فقط اعضای سازمان فتو (وابسته به فتح‌الله گولن) یادشان می‌افتد. در نهایت آنها متوجه خواهند شد که اعتماد به یک گروه تروریستی تا چه حد اشتباه است. به غیر از ترکیه، در منطقه، هیچ متعهد دیگری وجود ندارد.

وی درباره عملیات منبج نیز گفت: با توجه به اینکه تاکنون وعده‌های داده شده درباره منبج عملی نشده است، دیگر کسی نمی‌تواند به ما بگوید چه کار انجام شود. دیگر چنین حقی وجود ندارد. اما ما هیچ طمعی به خاک سوریه نداریم.

اردوغان تاکید کرد: در مراحل بعدی ما گام به گام کشورمان را تا مرزهای عراق از این تهدید پاکسازی خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها:

نظر شما