شناسهٔ خبر: 23660936 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در مریوان کشف شد

R7848/P1336/S6,66/CT12

جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان از کشف محموله ترانزیتی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهرستان مریوان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مریوان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ جعفر آژنگ با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص برخورد جدی با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: در پی کسب اخباری مبنی بر بارگیری کالای قاچاق توسط 3 دستگاه خودروی تریلر کانتینردار ترانزیتی در یکی از بنادر جنوبی کشور به مقصد مرز باشماق، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و بلافاصله چند اکیپ عملیاتی به مسیرهای احتمالی اعزام شدند.

وی گفت: مأموران پس از استقرار محسوس و نامحسوس در محل، خودروهای مذکور را شناسایی و در یک عملیات ضربتی، موفق به توقیف آنها شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان تصریح کرد: با هماهنگی مقام قضائی و بررسی مدارک و اسناد گمرکی و فک پلمب بار خودرو با حضور نماینده گمرک، مشخص شد که محتویات کانتینرها با مدارک گمرکی صادره همخوانی ندارد و به جای مایکروویو قید شده در برگه گمرکی، یخچال ساید بای ساید بارگیری شده است.

وی گفت: در مدارک گمرکی خودروهای ترانزیتی اول و دوم هرکدام 36 دستگاه ماکروویو و در خودرو سوم همچنین 7 دستگاه ماکروویو و 29 دستگاه ماشین لباسشویی قید شده بود که پس از بازرسی و بازدید خودروها هر کدام حامل 36 دستگاه یخچال فریزر ساید بای ساید به مارک LG ساخت کشور چین مجموعاً به تعداد 108دستگاه بوده که با مشخصات کالایی که در مدارک گمرکی ثبت شده مغایرت داشته است.

سرهنگ آژنگ افزود: برابر اعلام کارشناسان، ارزش ریالی کالاهای مکشوفه 5 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره به اینکه برابر ماده 117 قانون امور گمرکی عدم تطابق مشخصات کالا با مدارک گمرکی صادر شده از مصادیق قاچاق است، خاطر نشان کرد: در این خصوص 3 نفر دستگیر، پرونده مقدماتی تشکیل و به همراه متهمان تحویل مرجع قضائی داده شدند.

انتهای پیام/ ت

نظر شما