شناسهٔ خبر: 23660885 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

هدف‌پرسپولیس:جلوگیری از هت‌تریک حریفان!(گزارش)

گسترش فولاد و پیکان تنها تیم هایی هستند که در بازی های این فصل از پرسپولیس پیش افتاده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، 14 هفته پیش پیکانی ها در آزادی با گل آقاخان پرسپولیس را غافلگیر کردند و با حفظ نتیجه 1-0 تا پایان بازی، موفق به شکست مدافع عنوان قهرمانی شدند. اما هفته ها، ماه ها و حتی فصل ها گذشت تا این که چند روز پیش گسترش فولاد دست به شگفتی دیگری زد و به دومین تیمی تبدیل شد که در لیگ هفدهم از پرسپولیس پیش افتاده است. اما حملات سرخپوشان در مقابل گسترش فولاد نتیجه داد و آن ها با شوت سرکش و دیدنی سیامک نعمتی قفل دروازه ده خسوس را شکستند.

 

به جز 2 تساوی بدون گل مقابل پدیده و نفت تهران و البته دو بازی بررسی شده با گسترش فولاد و پیکان، شاگردان برانکو ایوانکوویچ در 16 بازی بعدی همیشه از حریفان جلو افتاده اند. حتی می توان گفت، پرسپولیس در این مورد بد عادت هم شده و جلو افتادن از حریفان، به آیین و سنت این فصلشان تبدیل شده است و شاید یکی از دلایل سردرگمی سرخ ها پس از گل خوردن از پیکان و گسترش فولاد نیز همین مورد بوده است.

از 16 بازی که پرسپولیس از حریف پیش افتاده، 13 بازی با پیروزی قرمزها به پایان رسیده و 3 دیدار هم به تساوی ختم شده است. این تساوی ها مقابل سیاه جامگان در تهران و فولاد و سپاهان در خارج از خانه بوده است. به عبارتی می توان گفت هرگاه تیم برانکو ایوانکوویچ از حریفان پیش افتاده، آن ها پیروز میدان بوده اند.

 

برخی از کارشناسان و مربیان فوتبال معتقدند دفاع متراکم یا همان دفاع اتوبوسی در صورت اجرای دقیق پتانسیل متوقف کردن پرسپولیس را دارد و حال حتی می توان گفت، پیش افتادن از این تیم هم می تواند راهی بر غلبه باشد؛ اما آیا عبور از دفاع مرگبار سرخ ها و پس از آن عبور از دروازه بانی که بیشترین کلین شیت را دارد، به همین سادگی است؟!

 

حال 10 بازی تا انتهای فصل باقی مانده و یکی از اهداف برانکو و شاگردانش این است که به هیچ وجه اجازه ندهند اولین گل بازی را حریف به ثمر برساند! اما از طرف دیگر اگر این اتفاق روی دهد، عناصر هجومی سرخ ها باید ثابت کنند توانایی برگشت در هر شرایطی را دارند.

 

از بین این 10 بازی، یکی از ویژه ترین مسابقات، دیدار با پیکان خواهد بود. تیمی که مجید جلالی، یکی از منتقدان قدیمی برانکو را روی نیمکت دارد و پروفسور به هیچ وجه دوست ندارد در لیگ هفدهم مقابل این مربی دبل شده یا ناکام از پیروزی بماند!

 

برچسب‌ها:

نظر شما