شناسهٔ خبر: 23660720 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دبیر دوم رایزن بازرگانی چین در ایران:

چین برنامه تجارت در فضای مجازی را طراحی کرد

دبیر دوم رایزن بازرگانی چین در ایران گفت: نهاد شورای توسعه تجارت خارجی چین، شبکه‌ای را برای تجارت در فضای مجازی به کمک 13 نفر طراحی کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس «گو جی او یو» دبیر دوم رایزن بازرگانی چین در ایران در نشست خبری سومین همایش فرصت‌های بازرگانی و سرمایه‌گذاری ایران و چین گفت: تولید ناخالص داخلی چین 5 هزار و 700 میلیارد دلار است که هیچ کشوری نمی‌تواند آن را از لحاظ اقتصاد نادیده بگیرد.

وی افزود: همچنین چین بزرگترین خریداری کالاهای نفتی و غیرنفتی از این است. 

دبیر دوم رایزن بازرگانی چین در ایران بیان داشت: نهاد شورای توسعه تجارت خارجی چین، شبکه‌ای را در فضای مجازی ایجاد کرده است که تاکنون 135 کشور برای حضور در آن اعلام آمادگی کرده‌اند و از بدو شکل‌گیری این پلت فرم اتاق بازرگانی ایران و چین جزء 13 نفری بوده که این شبکه را با کمک چینی‌ها طراحی کرده است.

وی افزود: قرارداد پلت فرم با چینی‌ها امضا شده و از آگوست 2018 این پلت فرم فضای مجازی یک شبکه‌ای برای تجارت الکترونیک شکل می‌گیرد.

دبیر دوم رایزن بازرگانی دفتر چین در ایران اظهار داشت: بر این اساس هر ایرانی که عضو شبکه باشد، کالا و خدمات خود را می‌تواند به طرف چینی و 135 کشور و برعکس معرفی کند.

وی افزود: امیدواریم از نیمه دوم سال آینده شرایط استفاده از این شبکه مجازی تجاری فراهم شود. 

به گزارش فارس، سومین همایش فرصت‌های بازرگانی و سرمایه‌گذاری ایران و چین در تاریخ 10 و 11 بهمن ماه سال 1396 در اتاق بازرگانی ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب

نظر شما