شناسهٔ خبر: 23660545 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک مقام مسئول: ساخت ایستگاه های چند منظوره با محوریت شبکه ریلی در دستور کار راه آهن است

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت بر تاسیسات زیر بنایی راه آهن با اشاره به مزیت های ساخت ایستگاه های چند منظوره در مراکز شهری گفت: ساخت ایستگاه های چند منظوره با محوریت شبکه ریلی در دستور کار شرکت راه آهن قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، وحید علی قارداشی عصر شنبه در حاشیه سومین همایش توسعه مبتنی بر حمل ونقل همگانی در جمع خبرنگاران افزود: در بسیاری از کشور های پیشرفته جهان استفاده از ایستگاه های چند منظوره ریلی که مسیر مترو ، خطوط دوچرخه و حمل ونقل عمومی به آن وصل می شود، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
وی با بیان این که در برخی از کشورهای اروپایی از جمله در پاریس سالیانه بیش از 100 میلیون نفر از ایستگاه های چند منظوره تردد می کنند، گفت: علاوه بر این مراکزی برای خرید مردم نیز در اطراف این ایستگاه ها ساخته می شود تا مسافران در اطراف ایستگاه های چند منظوره بتوانند به راحتی مایحتاج عمومی خود را خریداری کنند.
این مقام مسئول در شرکت راه آهن بیان کرد: در رویکرد دیگری راه آهن درصدد است تمام ایستگاه های مرکزی راه آهن که قرار بود در خارج از شهرها ساخته شود به درون شهرها منتقل شود و در این راستاد تاکنون انتقال ایستگاه های راه آهن رشت، ارومیه و همدان از چند کیلومتری این شهرها به داخل شهرهای یاد شده در دستور کار ما قرار گرفته است.
مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت بر تاسیسات زیر بنایی راه آهن اظهارداشت: در صورتی که ایستگاه های چند منظوره در مراکزی شهری توسعه یابد مسافر به سهولت از قطار پیاده و بدون استفاده از خودروهای شخصی به مقصد خود می رسد در حالی که وجود ایستگاه های قطار در خارج از شهرها می تواند برای مسافران مشکلات زیادی را به وجود آورد.
وی با اشاره به مساحت 160 هکتاری راه آهن تهران یادآورشد:خوشبختانه در فضای مناسب روابط بین دولت و شهرداری تهران در نظر داریم چندین ایستگاه راه آهن از جمله شهرری و منطقه 13 آبان در مسیرهای منتهی به ایستگاه راه آهن تهران احداث شود تا مردم به راحتی بتوانند در جنوب شهر تهران تردد کنند و با اتصال خط 6 مترو تهران به این ایستگاه مسافران به راحتی برای تردد از حمل و نقل همگانی استفاده کنند.
وی، توسعه ایستگاه های چند وجهی، توسعه بر مبنای حمل و نقل همگانی، توسعه قطارهای سریع السیر و استفاده از قطارهای حومه ای را از جمله رویکردهای راه آهن در توسعه شبکه ریلی دانست و گفت : در این راستا مسیر تهران به گرمسار و تهران به کرج 4 خطه می شود که تاکنون خط سوم این مسیرها پیشرفت خوبی داشته است.
به گزارش ایرنا ، سومین همایش توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی روزهای 30 دی و یکم بهمن ماه سال جاری با هدف توسعه شبکه حمل و نقل همگانی در درون و برون شهری با حضور وزیر راه وشهرسازی ، کارشناسان و دست اندرکاران حمل و نقل شهری و شبکه ریلی در هتل المپیک تهران برگزار می شود.
اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**1108**6075
خبرنگار ایرج منصوری* انتشاردهنده: زهرا هجینی نژاد

انتهای پیام /*

نظر شما