شناسهٔ خبر: 23660523 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جمعیت حاشیه‌نشینان در تهران به اندازه جمعیت دو استان کشور است

R7840/P1357/S6,60/CT11

استاندار تهران گفت:‌ چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در مناطق حاشیه‌نشین و بافت‌های فرسوده استان تهران حضور دارند که این تعداد به اندازه جمعیت دو استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، محمدحسین مقیمی ظهر امروز در همایش تخصصی بررسی آسیب‌های اجتماعی و تأمین امنیت عمومی استان تهران که با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، فرمانداران شهرستان‌های استان و مقامات قضایی دادسراهای استان در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی برگزار شد اظهار داشت: تأمین امنیت شغلی، اجتماعی و قضایی مردم از مهّم‌ترین وظایف دولت است.

وی با بیان اینکه ایجاد آرامش در جامعه در گِرو وجود امنیت است تصریح کرد: ایجاد امنیت به واسطه رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه شکل می‌گیرد از این رو اجرای قانون، امید، مشارکت، عدالت، اقتدار و تکریم باید در اولویت همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها قرار گیرد.

استاندار تهران انجام اقدامات منسجم و هماهنگ همه دستگاه‌های اجرایی را در برقراری امنیت ضروری دانست و افزود: توزیع عادلانه امکانات، حفظ اقتدار نظام و مسئولان در اجرای قانون و همکاری متقابل فرمانداران، بخشداران و دادستان‌ها سبب هم‌افزایی و افزایش موفقیت‌ها می‌شود.

اختصاص 40 هزار میلیارد تومان از بودجه جاری به حقوق بازنشسته‌ها

مقیمی در ادامه با تأکید بر ضرورت سرعت‌بخشی در رسیدگی به پرونده‌های قدیمی در شهرستان‌های استان گفت:‌ حضور رئیس دادگستری در شورای تأمین و نمایندگان آن‌ها در کارگروه‌ها بسیار مؤثر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در مورد افزایش حقوق معلمان، پرستاران و ایثارگران اظهار داشت: در بودجه امسال باید ٤ هزار میلیارد تومان از بودجه جاری به حقوق بازنشسته‌ها اختصاص یابد.

برطرف کردن مشکل بیکاری راهی جز سرمایه‌گذاری ندارد

استاندار تهران همچنین با بیان اینکه مهّم‌ترین وظیفه فرمانداران فراهم کردن شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاران است تصریح کرد: اگر فرمانداری نتواند در شهر خود راه را برای سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی باز کند، دولت نمی‌تواند به تکالیف خود عمل کند؛ چرا که برطرف کردن مشکل بیکاری راهی جز سرمایه‌گذاری ندارد.

مقیمی در ادامه با اشاره به ضرورت همکاری و تعامل میان سیستم بانکی با سرمایه‌گذاران برای نوسازی صنایع عنوان کرد: تولیدات داخلی برای صادرات به کیفیت بالا و کم شدن بهای تمام شده نیاز دارند؛ بنابراین فرمانداران باید مسیر نوسازی تکنولوژی کارخانه‌ها را در جهت تأمین ذائقه مشتری خارجی فراهم کنند.

وجود 8 هزار معتاد متجاهر در مراکز ماده 16

وی همچنین به موضوع آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: 8 هزار معتاد متجاهر در مراکز ماده 16 نگهداری می‌شوند که باید با انجام اقدامات فرهنگی و اجتماعی اجازه دهیم فعالیت‌های فرهنگی افزایش پیدا کنندکه در این راستا کانون‌های فرهنگی مساجد بخش مهّمی را در این زمینه ایفا می کنند.

استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد:‌ چهار میلیون و 600 هزار نفر در مناطق حاشیه‌نشین و بافت‌های فرسوده استان تهران حضور دارند که این تعداد به اندازه جمعیت دو استان است که ساماندهی آن‌ها و جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی نیاز به همدلی، همکاری و همراهی همه نیروها است.

انتهای پیام/ح

نظر شما