شناسهٔ خبر: 23660467 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

هدایت 41 درصد دانش آموزان متوسطه مازندران به سمت شاخه های مهارتی

به گزارش ایرنا، سیدعلی قاسمی، عصر روز شنبه در همایش تجلیل از اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان بهشهر اظهار کرد: هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت رشته های فنی و

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، سیدعلی قاسمی، عصر روز شنبه در همایش تجلیل از اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان بهشهر اظهار کرد: هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای در کشور 38درصد است که تا پایان برنامه ششم باید به 50 درصد برسد.
وی گفت :با توجه به حذف دوره پیش دانشگاهی در سال تحصیلی 98-97 و استقرار پایه دوازدهم در سیستم آموزشی، مازندران میزبان 45 هزار دانش آموز فنی و حرفه ای خواهد بود.
قاسمی افزود: در سال تحصیلی آینده 98-97 نظام مبتنی بر سند تحول بنیادین به طور کامل استقرار یافته و ساختار آموزشی 3-3-6 اجرایی می شود.
وی افزود: با توجه به پیچیدگی خاصی که در اجرای این طرح به طور کامل و استقرار پایه دوازدهم برای اولین سال وجود دارد؛ در هنرستانها شاهد افزایش یک سومی دانش اموزان خواهیم بود.
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: هم اکنون 30 هزار دانش آموز مازندرانی در فنی و حرفه ای مشغول تحصیل هستند که با استقرار پایه دوازدهم این تعداد به 45 هزار دانش آموز در سال تحصیلی آینده می رسد.
به گفته قاسمی هدایت دانش آموزان به سمت هنرستانها و آموزش های فنی و حرفه ای از برنامه هایی است که باید جهت گیری درست در این بخش انجام شود
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران همچنین با تاکید بر برنامه های جمعی اظهار کرد: مدیریت مشارکتی در آموزش و پرورش باید مورد توجه جدی باشد تا به درستی به مفهوم مشارکت توجه شده تا تعلیم و تربیت صحیح اتفاق بیفتد.
قاسمی گفت: در بخش شورای آموزش و پرورش که بیش از 20 سال اجرایی شده قانون مترقی داریم اما عملا بسیاری از ماموریت ها اجرایی نشده و محقق نمی شود چرا که در تامین منابع مشکل جدی داریم و یا اینکه منابع داریم اما استفاده درست را نمی دانیم.
وی گفت: شورای آموزش و پرورش یک فرصت برای توسعه بیشتر در امر تعلیم و تربیت است و باید با استقرار فرهنگ شورایی ، جامعه را به سمت کار جمعی تشویق و تربیت کنیم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهشهر هم با تاکید بر توجه به مهارت و حرفه آموزی در بین دانش آموزان گفت: معلمان و فرهنگیان باید در این بخش بیش از هر زمان دیگری برای توسعه مهارت و افزایش اشتغال در آینده تلاش کنند.
قربانعلی اصغری افزود: افزایش سبک مهارت آموزی در کنار تلاش برای توسعه نشاط در بین دانش آموزران افق های روشنی را در اختیار آموزش و پرورش برای تعالی بخشی بیشتر قرار خواهد داد.
در این همایش که به مناسبت هفته بزرگداشت شورای آموزش وپرورش برگزار شد، بیش از 20 نفر از اعضای شورای آموزش وپرورش شهرستان بهشهر تجلیل شدند.
استان مازندران با جمعیت 3 میلیون و 250 هزارنفری حدود530 هزار دانش آموز در بیش از چهار هزار مدرسه دارد و شهرستان 168 هزارنفری بهشهر در شرق مازندران هم، دارای بیش از 24 هزار دانش آموز است که در بیش از 180 مدرسه مقاطع مختلف، مشغول تحصیل هستند.
خبرنگار: مریم نظری**انتشار دهنده: محسن حسن نیا
/ 7332/1899

نظر شما