شناسهٔ خبر: 23660343 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار اصفهان در پاسخ به پرسش خبرنگاران:

اصفهان وارد رقابتهای کوچک استانی نمیشود/رفع مشکل آبی بشکل علمی

اصفهان – استاندار اصفهان گفت: اصفهان استانی نوپا و بی سابقه نیست بلکه چندین دهه پایتخت کشور بوده است و بر این اساس برای رفع مشکلات مختلف از جمله معضلات آب وارد رقابتهای کوچک استانی نمیشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محسن مهرعلیزاده پیش از ظهر شنبه در پاسخ به پرسشهای اصحاب رسانه در پاسخ به این سوال که چرا استان مجاور به درستی طرح ۹ ماده‌ای احیای زاینده رود را اجرا نمی‌کند اما اصفهان به شکل کامل موارد مطرح شده را رعایت میکند، اظهار داشت: اصفهان استان نوپا و کوچک بی سابقه نیست بلکه چندین دهه پایتخت کشور بوده است و در رقابت های کوچک استانی وارد نمیشود.

وی با بیان اینکه در طرح ۹ ماده ای وظایف هر بخش به خوبی مشخص شده است، افزود: شاید صحبتی در ارتباط با چاه های غیرمجاز در استان همجوار وجود داشته باشد اما استان مجاور نیز مدعی است که با توجه به کاهش ذخیره آب کمتر از سهم خود آب برداشته است.

تحقیقهایی در ارتباط با فعالیت های غیرمجاز آبی انجام شود

استاندار اصفهان با بیان اینکه البته باید تحقیقهایی در ارتباط با فعالیت های غیرمجاز انجام شود، ابراز داشت: نباید اجازه دهیم منطقه وسیع، حاصلخیز و تاریخی اصفهان با کم آبی از میان برود.

وی اضافه کرد: همه موارد مطرح درباره دلایل مشکلات آبی اصفهان در جلسه شورای هماهنگی آب در ماه گذشته بحث شده است تا فردا نیز جلسه‌ای در این ارتباط داریم و بر اساس پیشبینیهای لازم و میزان آب سهمیه استانها به درستی مشخص خواهد شد.

توافق با استاندار جدید چهارمحال درباره فعالیتهای مشترک در حوزه آب

مهرعلیزاده با بیان اینکه خوشبختانه استاندار جدید چهارمحال، منطقی و غیربومی است و در ارتباط با کارهای مشترک در حوزه آبی به تفاهماتی رسیدیم،‌ تصریح کرد: این مسایل باید به شکل علمی و کارشناسی شده و نه با دعواهای قوم و قبیله ای رفع شود.

وی تصریح کرد: ما بر احیای زاینده رود از ابتدا تا تالاب گاوخونی نظارت میکنیم به نوعی که در بخشهای شرب، صنعت، کشاورزی و غیره همه از سهم خود بهره مند شوند.

استاندار اصفهان اضافه کرد: ما نمی خواهیم حق آبه های مردم از میان برود اما نوع مصرف در کشاورزی، صنعت و شهر در دنیای کنونی نسبت به ۴۸۰ سال پیش عوض شده است و منطق ایجاب می کند برنامهریزی های جدید در این ارتباط انجام شود.

وی با تصریح بر این نکته که دولت مکلف است طراحی درستی در این ارتباط با توجه به تغییرات جمعیتی و نیازها داشته باشد، بیان داشت: در حال برنامهریزی برای اجرای طرحهای آبی هستیم، پروژه بهشت‌آباد یکی از پروژه‌های درازمدت استان برای رفع مشکلات آبی است که نیازمند چند هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است.

پروژههای تخت جشمیدی اصفهان به بخش خصوصی واگذار می شود

مهرعلیزاده با اشاره به پروژههای تخت جشمیدی اصفهان گفت: بر اساس دستور دولت بخشی از این پروژهها باید به بخش خصوصی واگذار و این طرح های نیمه تمام توسط آنها خریداری شود.

وی ابراز داشت: از جمله مهمترین این پروژهها سالن اجلاس اصفهان است که در زمینه گردشگری و جذب توریست، برگزاری همایش های علمی، ادبی ،فرهنگی، صنعتی و اقتصادی موثر است.

استاندار اصفهان با انتقاد از عملکرد برخی مسئولان در ارتباط با ایجاد پروژه های تخت جشمیدی در اصفهان تاکید کرد: هدف این پروژهها تنها کلنگ زنی بوده است و ابتدا، انتها، درآمد، بودجه و زمان اتمام در آنها مشخص نبوده است.

پروژه موزه دفاع مقدس شهریور سال آینده به سرانجام می رسد

استاندار اصفهان با بیان اینکه ما بخش برنامه بودجه را مکلف کردیم در تعاملی با شهرداری بودجه لازم برای تکمیل موزه دفاع مقدس را به شهرداری تزریق کند، گفت: بخش خصوصی نیز درباره تخصیص ۵ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه قول داده است و امیدواریم  فاز اول پروژه موزه دفاع مقدس با تزریق ۱۵ میلیارد تومان در شهریور سال آینده به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: با برنامهریزیهای انجام شده بخشی از فاز نخست در دهه فجر، بخشی در سالروز سوم خرداد و کل پروژه در هفته دفاع مقدس در سال ۹۷ به اتمام می رسد.

مهرعلیزاده با اشاره به اینکه مصلای اصفهان از طرح هایی است که به امید خدا بدون برنامه ریزی درست شروع شده است، بیان داشت: مصلای اصفهان باید تکمیل و تبدیل به مکان گردشگری شود که در  روایات دینی نیز درباره جایگاه گردشگری مصلاها تاکید شده است.

وی در ارتباط با استفاده از ظرفیت جوانان در استان اظهار داشت: طرح شورای مشورتی جوانان را در دست اجرا داریم که ساختار آن تبیین شده است و بدین ترتیب جوانان به من درباره چگونگی استفاده از نیروهای جوان در استان مشورت داده و درباره مسائل اقتصادی، صنعتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کارگروه هایی تشکیل می شود.

بکارگیری بانوان در فعالیتهای مدیریتی و اجرایی اعتقاد دارم

استاندار اصفهان درباره اشتغال بانوان در مدیریت های استانی نیز بیان داشت: بکارگیری بانوان در فعالیتهای مدیریتی و اجرایی اعتقاد دارم به نوعی که نخستین مدیرکل استان که در بهزیستی به کار گرفته شد، نیز از میان بانوان بود.

کنسولگریهای اصفهان به منظور کاهش بار سنگین پایتخت

وی از افزایش کنسولگریهای اصفهان به منظور کاهش بار سنگین پایتخت در زمینه صدور ویزا و دیگر اقدامات مرتبط در این زمینه خبر داد و گفت: این امر به پیشرفت گردشگری استان به عنوان یکی از شاخصهای توسعه اصفهان کمک خواهد کرد.

مهرعلیزاده در پاسخ به پرسشی در ارتباط با تعداد دستگیرشدگان در نا آرامی های اخیر و ریشه این اغتشاشات در استان تصریح کرد: ما تحلیل های دقیقی با اطلاعات جزئی در دست تهیه داریم تا ریشه های درونی و تحریکات بیرونی اغتشاشات را مورد تامل قرار دهیم و پس از بررسی دقیق موضوع، گزارش کامل در فضایی مناسب تر به شکل تحلیلی بیان خواه شد.

نیازمند مدیریت رفع اعتصاب در استانها هستیم

وی اضافه کرد: البته باید به این نکته اشاره کنم که نیازمند ایجاد بخش مدیریت رفع اعتصاب در استانها هستیم و بدین شکل با رفع به موقع مشکلات شاهد چنین مواردی در کشور نخواهیم بود.

استاندار اصفهان در پاسخ به سوالی درباره اهمیت دادن به حوزههای علمیه بیان داشت: بر این اعتقادیم که نباید لحظه ای از اولویت های مهم استان مانند محیط زیست، آب و اشتغال غافل باشیم و در کنار این موارد مهم طبیعی است که به دیگر مسایل استان نیز توجه خواهیم داشت همان گونه که در روزهای گذشته پای دردل های طلاب و روحانیون حوزه های علمیه نشسته و از مشکلات آنها آگاه شدیم.

حضور خبرنگاران در شورای اداری بار دیگر امکان پذیر می شود

وی با بیان اینکه از حضور خبرنگاران در شورای اداری استقبال میکنیم، گفت: رسانه ها از ابزار جدی و دقیق تحلیل کننده و کمک به مدیریت شهری در راستای کاهش بوروکراسی هستند و دست رسانهها را در انتقاد و پیشنهاد باز میگذاریم.

مهرعلیزاده در ارتباط با طرح جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان نیز ابراز داشت: برنامههای متنوعی در این طرح در حال اجراست که لیست آنها را از محیط زیست دریافت کردهایم و پس از جلسه شورای بحران جزئیات این برنامه ها بیان خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: تعویض ناوگان شهری، توسعه قطار بین شهری، تعویض موتورسیکلت ها به برقی از جمله برنامه های این طرح است.

نظر شما