شناسهٔ خبر: 23660213 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تاکید استاندار بر پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ایلام

نمایندگی ایلام

استاندار ایلام گفت: تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان ایلام در راس برنامه‌های اقتصادی قرار دارد و در حوزه عمران باید در بخش راه تمرکز لازم را داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا،«قاسم سلیمانی دشتکی» در جلسه شورای اداری استان که به منظور معارفه‌ی معاونان جدید برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین نیازهای مدیریت، اخلاق است و نباید فراموش کرد که اجرا در کنار اخلاق قرار می‌گیرد.

وی با تقدیر از زحمات و تلاش‌های مهندس «محمدرضا مروارید»، استاندار سابق ایلام، افزود: کارهای نیمه تمام در استان را با جدیت پیگیری می‌کنیم و به پایان خواهیم رساند.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه معاونت اقتصادی استانداری کارهای بزرگی در پیش دارد، اضافه کرد: مرز برای استان ایلام یک فرصت و نعمت است چرا که اربعین برای استان ایلام فرصتی عظیمی در قبل داشتن مرزی امن و نزدیک است و نباید از این اصل مهم غافل شد که اربعین علاوه بر رسالت انقلابی، مذهبی و دینی‌اش باید وجاهت اقتصادی قوی‌تری پیدا کند.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه در ایام اربعین حسینی و تردد زائران دیده می‌شود که ادارات نسبت به برپایی موکب برای پذیرایی از زائران اقدام می‌کنند، تصریح کرد: ما باید بگذاریم بازار از این حجم تردد زائران منتفع شود.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در استان عنوان کرد: ادامه حرکت در این مسیر نیازمند تکمیل زیرساخت‌های لازم به ویژه در حوزه راه است و باید در حوزه سرمایه گذاری نیز اهلیت افراد سرمایه‌گذار برای ما ثابت شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه مرزهای چنگوله و چیلات در استان باید برای توسعه هر چه بیشتر استان فعال سازی شوند، اظهار کرد: برای مرز چیلات از محل اعتبارات استانی 4 میلیارد تومان در نظر گرفته شده و وزارت ارتباطات نیز 3 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های آن در نظر گرفته است.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه 8 منطقه آزاد در کشور به هم متصل هستند که اگر یکی از آنها قطع شود همه آنها قطع خواهند شد، افزود: اجرای طرح بزرگ سامانه گرمسیری نیز از دیگر طرح‌های مهم در سطح استان است که در حوزه وزارت جهاد کشاورزی به خوبی پیش رفته ولی در حوزه وزارت نیرو کار آن تا حدودی عقب است که در مجموع 80 هزار هکتار به مجموع اراضی آبی در استان افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه کشت غلات در استان عمده فعالیت در بخش کشاورزی را تشکیل می‌دهد، گفت: ما باید بتوانیم به سمت کشت گیاهان دارویی، گل محمدی، توسعه باغات، گلخانه‌ها و ... برویم و بتوانیم با ایجاد صنایع تبدیلی، فراوری و بسته‌بندی در بخش کشاورزی پیش برویم.

استاندار ایلام توجه به پارک‌های عمومی را بسیار مهم ارزیابی و اضافه کرد: ایجاد پارک جنگلی بلوط و در کنار آن احداث پارک ارغوان نیز اهم برنامه‌های این بخش است که هم در حوزه تفریحی موثر خواهد بود و هم در حوزه پدافند غیرعامل مثمرثمر است.

سلیمانی دشتکی با تاکید بر اینکه تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان ایلام در راس برنامه‌های این بخش استان قرار دارد، گفت: در حوزه عمران نیز کارهای بزرگی انجام شده ولی باز هم جای کار وجود دارد که به عنوان نمونه در بخش راه باید تمرکز لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به زلزله آبان ماه در ایلام، عنوان کرد: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده توانستیم 160 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی، خسارت ساختمان‌ها و کمک‌های بلاعوض جذب کنیم و باید بتوانیم زمینه را برای حضور بیشتر بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها بیشتر کنیم.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه وحدت و همدلی راه پیشرفت و توسعه استان است، اظهار کرد: در انتصابات باید ملاک، توانمندی افراد، هماهنگی با سیاست‌های دولت و رعایت توازن منطقه باشد و مدیران نیز باید چابک و همراه دولت باشند.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه انتخاب فرمانداران و بخشداران باید از بدنه وزارت کشور باشد، عنوان کرد: توجه به رسانه‌ها بیسار حائز اهمیت است و رسانه‌ها باید با انتقادات و ارائه پیشنهاد سازنده مدیران را کمک کنند. ما با رسانه‌ها رفیق هستیم و پذیرای پیشنهادات ارزنده اصحاب رسانه خواهیم بود.

وی پاسخگویی به مردم و حرکت در چارچوب قانون را وظیفه اصلی مدیران دانست و تصریح کرد: مدیران در انتصابات خود باید از ظرفیت جوانان و بانوان استفاده کنند چرا که این مهم مورد تاکید ریاست محترم جمهور است.

تلاش هماهنگ نتیجه می‌دهد

به گزارش ایسنا،  دکتر «جلال میرزایی» نماینده ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، اظهار کرد: حرکت ماشین توسعه کند است و آنچه که ما از مدیریت ارشد استان انتظار داریم که با جدیت هر چه بیشتر پیگیری کنند تسریع حرکت در مسیر توسعه است.

وی با اشاره به اینکه توسعه باید همه جانبه بوده و در حوزه های اشتغال و صنعت و ... خود را نشان دهد، افزود: توسعه در واقع رونق گرفتن کسب و کار و از بعد دیگر افزایش قدرت خرید مردم است.

نماینده ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور با کمبود منابع از یک طرف و کارشکنی‌های آمریکایی ها از طرف دیگر مواجه هستیم، اضافه کرد: باید همگی دست به دست هم دهیم و با تلاش و پیگیری در جهت ترقی و توسعه استان قدم برداریم.

ایلام در چند سال اخیر در مسیر توسعه قرار گرفته است

دکتر «حشمت الله عسگری» معاون سابق اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام  نیز در این نشست با بیان اینکه توفیق خدمتگذاری در این چند سال نصیبم شد و توانستم در کنار مهندس مروارید، استاندار این اسوه ادب، اخلاق و عمل کار کنم، اظهار کرد: کار کردن در کنار ایشان که حرف و عملش صادقانه یکی بود برایم درس بزرگی داشت.

وی با اشاره به اینکه باید از همه مدیران که در فضایی دوستانه با ما همکاری داشتند، تشکر می کنم، عنوان کرد: استان ایلام بر خلاف سایر استان ها در سال های بعد از پیروزی انقلاب، با توجه به شروع جنگ تحمیلی و بعد از آن سالهای بازسازی نتوانست بهره کافی را همانند سایر استان ها ببرد و سالیان اخیر نیز به دلیل اعمال تحریم های ظالمانه نتوانست به خوبی بهره مند شود.

عسگری با بیان اینکه با وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم، تصریح کرد: ایلام در چند سال اخیر در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته به طوری که مهران به نفت و گاز رسیده و در دهلران نیز پروژه NGL   به سرعت در حال پیشرفت است و می توان گفت که هیچ دولتی به اندازه دولت تدبیر و امید در جهت توسعه استان کار نکرده است که ارتباط مهندس مروارید با مرکز در این راه بر کسی پوشیده نیست.

معاون سابق اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام با اشاره به رشد حوزه سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت ICT در استان گفت: زمانی که استان را تحویل گرفتیم در حوزه بیکاری رتبه اول را داشتیم ولی الان در رتبه هفدهم کشور هستیم.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از زحمات «حسین کلانتری»، «حشمت‌الله عسگری» و «شاپور پولادی» در معاونت‌های سیاسی امنیتی، اقتصادی و عمرانی تجلیل و «محمد نوذری» ، «ایوب درویشی‌» و «احمد کرمی» به عنوان معاونان جدید استاندار ایلام معرفی شدند.

در این مراسم معاونان سابق سیاسی امنیتی و عمرانی به علت لغو پروازهای فرودگاه ایلام به دلیل شدت گرد و غبار، حضور نداشتند.

انتهای پیام

نظر شما