شناسهٔ خبر: 23660206 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جهانگیری: نیازمند سرمایه‌گذاری سالانه ده‌ها و صدها میلیارد دلار هستیم

R1011173/P1011199/S1,13/CT12

معاون اول رئیس جمهور گفت: نیازمند سرمایه‌گذاری سالانه ده‌ها و صدها میلیارد دلار هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در آیین افتتاح طرح‌های صنعتی و دارویی در استان البرز اظهار داشت: اینکه تصور کنیم مشکل درست کردن برای جوانان سبک مدیریت درستی است، تصوری غلط است. با قدری گشایش در سیاست‌ها می‌توانیم همه مشکلات پیش روی کشور را به دست جوانان حل و فصل کنیم و مسئله بیکاری و مشکلات معیشتی مردم را مرتفع سازیم.

وی در ادامه با بیان اینکه دارو یکی از نیازهای مهم مردم کشور است که در زمان بیماری به آنها کمک می‌کند، از خدمات و اقدامات شرکت سیناژن قدردانی کرد و گفت: سیناژن امروز نماد واقعی اقتصاد مقاومتی است چرا که عملکرد این شرکت در قالب رویکردهای اقتصاد مقاومتی است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دوران اداره کشور از طریق فروش منابع طبیعی به سر آمده، تصریح کرد: اینکه بخواهیم منابع طبیعی را بفروشیم و از درآمد آن کشور را اداره کنیم در حال حاضر دشوار و در سالهای آینده غیرممکن خواهد بود.

جهانگیری با اشاره به اینکه مطالبات مردم کشور به سرعت افزایش پیدا می‌کند و توسعه از مطالبات اصلی مردم شده است خاطر‌نشان‌کرد: مردم ایران خود را با مردم کشورهای پیشرفته مقایسه می‌کنند و انتظار دارند از امکانات و شرایط خوبی برخوردار باشند که دستیابی به این اهداف از طریق فروش منابع طبیعی میسر نیست.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم کشور را توسعه داده و شرایط زندگی مردم را بهبود بخشیم، نیازمند سرمایه‌گذاری سالانه ده‌ها و صدها میلیارد دلار در کشور هستیم که این امر از طریق فروش منابع طبیعی و نفت امکان پذیر نیست.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اتکاء ما باید به مغز جوانان و شرکت‌های دانش بنیان باشد، اظهار داشت: ما باید راهی پیدا کنیم که مغزها در کشور شکوفا شوند و در این مسیر باید در رشته‌هایی نظیر صنایع هایتک سرمایه‌گذاری کنیم که دنیا هنوز در این رشته‌ها پیشرفت چندانی نداشته است و هنوز فرصت رشد و ارتقاء در این زمینه‌ها وجود دارد.

 جهانگیری یکی از رشته‌هایی که می‌توان در آن پیشرفت‌های چشمگیر داشت را فناوری اطلاعات دانست و با بیان اینکه می‌توان در رشته فناوری اطلاعات کارهای بزرگی انجام داد،‌ گفت: در طول دولت یازدهم برخی جوانان کشور در رشته‌های فناوری اطلاعات اقدامات موثری انجام دادند و شرکت‌هایی تاسیس کردند که ارزش این شرکت‌ها امروز به‌صورت هفتگی رشد می‌کند و سرعت خدمات‌دهی این شرکت‌ها روز به روز بالاتر می‌رود و رضایت مندی مردم از خدمات آنان نیز هر روز بیشتر می‌شود.

معاون اول  رئیس جمهور گفت: اگر خوب به جوانان اتکا کنیم و حمایت‌های لازم را از آنان انجام دهیم و فرصت کار و تلاش برایشان فراهم آوریم جوانان کشور قادر خواهند بود که مشکلات پیش‌روی مردم را حل و فصل کنند.

در این مراسم وزیر بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی هم بر ضرورت بالا بردن کیفیت و قیمت داروها در کشور تاکید کرد و از شرکت‌های تولید کننده دارو خواست برای ارتقاء کیفیت و کاهش قیمت محصولات خود تلاش کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این مراسم بر ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد و از خدمات و تلاش‌های شرکت سیناژن قدردانی کرد.

در این مراسم با حضور معاون اول رئیس جمهور از داروی نئوفور که دارویی برای درمان بیماران مبتلا به انواع سرطان‌های خون است رونمایی شد.

پیش از سخنان معاون اول رئیس‌جمهور نیز مدیرعامل شرکت سیناژن گزارشی از اقدامات و دستاوردهای این شرکت ارائه کرد و گفت: برای اولین بار در تاریخ داروسازی کشور،‌ شرکت سیناژن موفق شده است با رعایت استانداردهای تولید دارو گواهینامه جی‌.ام‌.پی اروپا را دریافت کند.

نظر شما