شناسهٔ خبر: 23659750 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس مجمع خیرین قرآنی استان مرکزی:

آنهایی که تریبون ها در اختیار دارند باید جامعه را با انقلابی بودن آشنا کنند

رئیس مجمع خیرین قرآنی استان مرکزی در نخستین یادواره 80 شهید شهر میناب با بیان این که سخنرانی‌ها باید کاربردی باشد و در مجلس شهدا باید از ظهور و ویژگی‌های انقلابی بودن گفت، اضافه کرد:‌ در منبرها و تریبون‌ها باید مباحث کاربردی مطرح شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین صابری اراکی در آئین نخستین یادواره شهدای شهر میناب با بیان این که شناخت موعود جهانی و امام دوازدهم شیعیان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اظهار داشت: وقتی پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) پر فضیلت‌ترین اعمال امت خود را آمادگی برای حکومت حضرت مهدی(عج) می‌داند، اوج اهمیت این موضوع را می‌رساند.

این کارشناس مذهبی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم توجه همگان به بند بند سخنان مقام معظم رهبری اظهار داشت: وقتی رهبر فرزانه ما فریاد می‌زند "من انقلابی هستم و دیپلمات نیستم"، آنهایی تریبون ها را در اختیار دارند باید جامعه را با انقلابی بودن آشنا کنند.

صابری اراکی با بیان این که سخنرانی‌ها باید کاربردی باشد و در مجلس شهدا باید از ظهور و ویژگی‌های انقلابی بودن گفت، اضافه کرد:‌ در منبرها و تریبون‌ها باید مباحث کاربردی مطرح شود.

وی همچنین با رد این موضوع که قیام کردن در برابر شنیدن نام امام زمان(عج) تنها به منزله احترام به آن حضرت است، گفت: وقتی ما برای شنیدن نام امام قیام می‌کنیم به این معنا است که برای عضویت در سپاه یاران امام آماده هستیم.

این مسئول وصل شدن به قیام دولت کریمه امام زمان (عج) را دارای شرایط و ویژگی‌های خاص دانست و افزود: باید به گونه‌ای رفتار کنیم که در خط، مسیر و خواست اهل بیت (ع) و امام زمان(عج) باشیم.

رئیس مجمع خیرین قرآنی استان مرکزی دفاع از حرم اهل بیت(ع) عملی پر فضیلت و ارزشمند دانست و اظهار داشت: البته باید توجه کرد که مدافع حرم بودن تنها به سوریه و عراق رفتن و نبرد مسقیم با تکفیری‌ها و داعش نیست بلکه هر فرد می‌تواند با حجاب، اعمال نیک، رفتار حسنه، نشر معارف الهی و تبلیغ دین خدا مدافع حرم باشد.

وی همچنین به تشریح برخی فعالیت‌های شبکه‌های ماهواره و "اهداف پلید آنها" پرداخت و گفت: متاسفانه ما نسبت به توصیه‌های رهبرمعظم انقلاب خیلی خوب عمل نکرده‌ایم چرا که حضرت آقا می‌فرماید اگر رهبر نبودم رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم و این بیانگر اهمیت فضای مجازی است.

صابری اراکی اضافه کرد: همه وظیفه داریم برای برطرف کردن دغدغه‌های رهبری انقلاب از فضای مجازی و ظرفیت موجود برای نشر معارف الهی استفاده کنیم.

این کارشناس مذهبی با بیان این مطلب که جامعه امروز بیشتر نیاز به میثم تمارها دارد با انتقاد از برخی برنامه‌های تلویزیونی گفت: چرا برنامه‌های رسانه ملی در مسیر اهداف خون شهدا نیست.

امام جمعه میناب نیز با بیان این که خون تاثیرگذار است، گفت: شهادت جامعه را بیدار می‌کند.

میرزا حسین معتمدی‌فر افزود: ملت ما در این برهه نسبت به جهاد و شهادت به خوبی توجیه است و شهدای مدافع حرم سند محکمی بر این مطلب است.

در نخستین یادواره شهدای شهر میناب که با حضور ائمه جمعه میناب و شهر هشتبندی و بخش توکهور، معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب، نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و مردم در سالن ورزشی یادگار امام میناب برگزار شد از خانواده 80 شهید شهر میناب و 21 نفر از مدافعان حرم در این شهر تجلیل و قدرانی شد.

 

انتهای پیام/ز

نظر شما