شناسهٔ خبر: 23659495 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمادگی همکاری برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه حدود یک سوم جرایم در استان تهران رخ می‌دهد، گفت: برای مقابله با آسیب های اجتماعی آمادگی هر گونه همکاری را داریم.

صاحب‌خبر -
آمادگی همکاری برای مقابله با آسیب‌های اجتماعیبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ سردار حسین اشتری در همایش تخصصی بررسی آسیب‌های اجتماعی و تأمین امنیت عمومی که عصر امروز در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی برگزار شد، افزود: دادستانی تهران از سالهای گذشته وبه ویژه در روزهای اخیر بسیار خوب در صحنه حضور خوبی داشته‌ است.
فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: هرجایی که دستگاه قضایی و نیروی انتظامی همکاری خوبی داشته‌اند نتایج آن را درکار مشاهده کرده‌ایم که الحمدلله در کشور و به ویژه تهران بزرگ در این زمینه هماهنگی و همدلی بیشتری وجود دارد.
وی با اشاره به حوادث اخیر و توطئه‌ای که صورت گرفت، گفت : پارسال با هزاران تجمع به واسطه طلب سپرده گذاران از مؤسسه‌های مالی و عدم دریافت حقوق از کارخانه‌ها و به طور کلی مطالبات اقتصادی روبرو بوده ایم که به خوبی مدیریت شد و تجمعاتی که شکل می گرفت در بخش مسائل معیشتی و اقتصادی بود اما در ادامه با شعارهای ساختارشکنانه از مسیر منحرف شد و افرادی به صحنه آمده بودند که قصدشان برهم زدن نظم و امنیت بود.
سردار اشتری افزود: نیروی انتظامی با اقتدار و خویشتن داری این صحنه‌ها را مدیریت کرد هر چند مدیریت این صحنه‌ها واقعا دشوار است و به همکارانمان گفتیم که برای مدیریت صحنه از کادر استفاده شود و به هیچ عنوان از سلاح جنگی استفاده نشود و تمام دستگیری ها هدفمند بود و هماهنگی خوبی با دستگاه قضایی در این زمینه به وجود آمد.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ترامپ، منافقین و سلطه طلبان به دنبال ضربه بزرگی به نظام بودند، گفت: آنها اعلام مقابله با نظام کردند و گفتند اموال دولتی و عمومی را تخریب کنید اما به لطف الهی صف مردم از اغتشاشگران جدا شد.
وی تصریح کرد: اگر سرمایه اجتماعی نظام را که مردم هستند از دست دهیم هر روز با مشکل مواجه خواهیم شد، وقتی مردم احساس کنند پلیس ، مرجع و پناهگاه است می توانند به آن تکیه کنند و آرامش بیشتری پیدا می کنند، کار دستگاه قضا، نیروی انتظامی و وزارت کشور نیز بر همین مبناست و امروز در مباحث و حوزه‌های مختلف وقتی به مردم مراجعه می کنیم بخش عمده‌ای از مشکلات با همکاری آنها حل می شود.
سردار اشتری با اشاره به اینکه آمادگی هرگونه همکاری برای مقابله با آسیبهای اجتماعی وجود دارد ، گفت: خوشبختانه در این حوزه گام های خوبی برداشته شده است و ما نیز برای مقابله با آسیب های اجتماعی آمادگی کامل داریم، حدود یک سوم جرایم دراستان تهران رخ می دهد و 50 درصد از سارقین خرد ، معتاد هستند و این آمادگی برای جمع آوری معتادان متجاهر وجود دارد.


نقش موثر هماهنگی مسئولان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
فرمانده نیروی انتظامی گفت:هم اندیشی و هماهنگی مسئولین نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.
سردار حسین اشتری در حاشیه همایش تخصصی بررسی آسیب‌های اجتماعی و تامین امنیت عمومی که عصر امروز به دعوت دادستاتی تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: از دادستان تهران که این نشست را هماهنگ کرد، تشکر می‌کنم و یکی از موضوع‌های خوبی که در این نشست مطرح شد و نتیجه جلسه است هماهنگی بیشتر دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استبود.
وی گفت: تسریع در رسیدگی به جرائم مجرمین یکی دیگر از موضوع‌های همایش بود و همکاران بنده هم با هماهنگی بیشتر دستگاه قضایی با سرعت بیشتر با جرائمی که رخ می‌دهد برخورد لازم را خواهند کرد.
فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: درباره آسیب‌های اجتماعی مطالبی مطرح شد و امیدواریم با هماهنگی خوبی که بین دستگاه‌ها وجود دارد از بروز آن‌ها پیشگیری کنیم و هر جا نیاز به اقدام است با سرعت بیشتری انجام شود.
سردار اشتری گفت: از ظرفیت‌های مردمی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بیشتر از گذشته استفاده کنیم که برای دستگاه قضایی و پلیس فرصتی معتنم است تا آرامش را به مردم هدیه کنیم.
وی افزود: این هماهنگی‌ها و نشست‌ها موثر خواهد بود و امیدواریم با همت مسئولان اثار مثبت این هم اندیشی‌ها را به زودی ببینیم.
 

نظر شما