شناسهٔ خبر: 23659489 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه:

امسال ۲۸۲۴ نفر در باغ رضوان ارومیه دفن شده اند

ارومیه – مدیرعامل سازمان آرامستانهای شهرداری ارومیه گفت: امسال دو هزار و ۸۲۴نفر در باغ رضوان ارومیه دفن شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین امیرعباس عابدینی ظهر شنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه از این تعداد هزار و ۴۵۰ نفر مرد، هزار و ۱۹۸ نفر زن و ۱۷۶  نفر کودک هستند افزود: ۹۳ نفر از این تعداد در اثر تصادف، ۳۳ نفر خودکشی فوت کرده اند.

وی کهولت سن ایست قبلی و سرطان را از سه دلیل عمده فوتی ها در ارومیه عنوان کرد و افزود: کار دفن اموات در این قبرستان از سال ۱۳۵۱ و در زمینی به وسعت ۵۴ هکتار آغاز شده و تا کنون افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از شهروندان ارومیه در آن به خاک سپرده شده‌اند.

حجت الاسلام عابدینی با اشاره به طرح توسعه ۱۴ هکتاری باغ رضوان در ارومیه گفت: این طرخ در مرحله احداث و تامین زیرساخت های لازم قرار دارد که عملیات اجرایی آن از سال ۹۷ آغاز می شود.

مدیرعامل سازمان آرامستانهای شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: اگر مشکلات واگذاری  ۷۴ هکتار حل نمی شد و راه و شهرسازی ۱۳ هکتار زمین نمی داد در آینده نه چندان دور با بحران کمبود زمین برای دفن اموات روبرو می شدیم.

حجت الاسلام عابدنینی در ادامه با اشاره به اینکه از ۱۳ هکتار زمینی که راه و شهرسازی در اختیار سازمان قرار داد زیرسازی ۳ هکتار در دستور کار قرار گرفت افزود: همچنین در باغ رضوان ارومیه دو هزار و ۵۰۰ شهید به خاک سپرده شده‌اند.

مدیرعامل سازمان آرامستانهای شهرداری ارومیه هزینه خرید قبر در باغ رضوان ارومیه را در قطعات عمومی را ۵۵۰ هزار تومان و در قطعات خصوصی از یک میلیون تا ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه هر فوتی پنج متر مربع زمین لازم دارد گفت: در عین حال قیمت هر قطعه خصوصی در باغ رضوان ارومیه پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است اما  شهرداری از شهروندان بی بضاعت برای خرید قبر پولی دریافت نمی کند.

نظر شما