شناسهٔ خبر: 23658800 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فضای جدید باغ رضوان ارومیه از ابتدای سال ۹۷ قابل بهره‌برداری است

R41361/P1336/S6,48/CT11

رئیس سازمان آرامستان شهرداری ارومیه گفت: هم‌اینک بخشی از طرح توسعه ۱۴ هکتاری باغ رضوان ارومیه در مرحله احداث و تأمین زیرساخت‌ها قرار دارد و از ابتدای سال ۹۷ بهره‌برداری از فضاهای جدید الحاق شده آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین امیرعباس عابدینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تشریح چگونگی توسعه آرامستان باغ رضوان ارومیه اظهار داشت: کار دفن اموات در این قبرستان از سال 1351 و در زمینی به وسعت 54 هکتار آغاز شده و تا کنون افزون بر 100 هزار نفر از شهروندان ارومیه در آن به خاک سپرده شده‌اند.

وی گفت: کار توسعه این قبرستان در سال 93 آغاز شد و طی مدت سه سال 6 هکتار به وسعت آن افزوده شد و به تازگی 74 هکتار از اراضی ملی نیز به این مجموعه افزوده شده که البته مشکلاتی برای الحاق و بهره‌برداری از همه این زمین‌ها وجود دارد.

عابدینی افزود: طرح توسعه باغ رضوان ارومیه در 198 هکتار آماده شده و در صورت همکاری ادارات و دستگاه‌های مرتبط قابلیت عملیاتی شدن دارد.

رئیس سازمان آرامستان شهرداری ارومیه گفت: هم اینک بخشی از طرح توسعه 14 هکتاری باغ رضوان ارومیه در مرحله احداث و تأمین زیرساخت‌ها قرار دارد و از ابتدای سال 97 بهره‌برداری از فضاهای جدید الحاق شده آغاز می‌شود

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال 2824 نفر متوفی در باغ رضوان ارومیه دفن شده‌اند که 93 نفر از انها ناشی از تصادفات بوده و 33 نفر نیز به دلیل خودکشی در این قبرستان به خاک سپرده شده‌اند.

عابدینی گفت: در مجموع برای هر نفر فوتی حدود 5 متر مربع زمین مورد نیاز است و امروز هزینه تدفین اموات در شهر ارومیه 550 هزار تومان است که از خانواده متوفیان دریافت می‌شود و قیمت قبر نیز از یک میلیون تومان تا 5 میلیون و 200 هزار تومان متغیر است.

وی افزود: در باغ رضوان ارومیه افزون بر 2 هزار و 500 شهید به خاک سپرده شده‌اند و در صورت تأمین اعتبار کار احداث حسینیه‌ای به متراژ یک هزار و 400 متر آغاز می‌شود.

رئیس سازمان آرامستان شهرداری ارومیه گفت: مجموعه یادمان شهید باکری نیز در زمینی به وسعت 16 هکتار با پیشرفت فیزیکی 45 درصد نیازمند حمایت دولت و سپاه برای ادامه کارهای عمرانی است.

وی افزود: یک قطعه برای حوادث و بحرانها نیز در باغ رضوان ارومیه راه‌اندازی شده که برای 2000 نفر متوفی پیش بینی شده است.

عابدینی گفت: قطعه مشاهیر ارومیه نیز در باغ رضوان این شهر پیش بینی شده اما تشخیص اینکه چه افرادی جزو مشاهیر و مفاخر این شهر هستند با آرامستان نیست و باید دستگاه‌های مرتبط اقدام به معرفی آنها بکنند.

وی با تجلیل از تلاش کارکنان سازمان آرامستان شهرداری ارومیه که به صورت شبانه روزی به شهروندان خدمت رسانی می‌کنند گفت: این سازمان با احتساب نیروهای مربوط به آمبولانس‌ها و شرکتی‌ها 118 نفر پرسنل دارد.

عابدینی یکی از مشکلات این سازمان را وجود معضل حاشیه نشینی در اراضی متعلق به این سازمان دانست و اظهار امیدواری کرد با همکاری دولت و مردم این مشکلات مرتفع شود.

انتهای پیام/ ت

نظر شما