شناسهٔ خبر: 23658769 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

نجفی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

حفظ برجام بستگی به مقاومت اروپا خواهد داشت

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتحادیه اروپا باید در مقابل بی‌قانونی‌های رئیس‌جمهور آمریکا عکس‌العمل قاطع نشان دهد، گفت: حفظ برجام بستگی به مقاومت اروپا خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

حفظ برجام بستگی به مقاومت اروپا خواهد داشت«محمدرضا نجفی» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با بیان اینکه از روز نخست منعقد شدن قرارداد بین‌المللی برجام تاکنون، جمهوری اسلامی پایبندی خود در تمام بندهای این قرارداد را ثابت کرده است، اظهار داشت: اتحادیه اروپا مواضع خود درباره برجام را قاطعانه اعلام کرده و آن ها مانند ما بر این باورند که برجام قابل مذاکره و تغییر نیست و همه طرف‌ها باید نسبت به تعهدات خود در برجام پایبند باشند.

این نماینده خانه ملت با اشاره به اینکه ترامپ درک مناسبی از برجام ندارد و به همین دلیل واکنش های ضد و نقیضی در مورد این قرارداد دارد، افزود: اروپا با قوت در جهت حفظ برجام کوشا خواهد بود و تحریم‌هایی که آمریکا علیه بعضی نهادهای ایرانی تصویب کرده، اروپاییان را حساس کرده و لذا ما به ترامپ تأکید می‌کنیم در این زمینه تندروی نکند.

وی درباره ضرورت حفظ برجام خاطرنشان کرد: گفت‌وگوهای منجر به برجام موفقیت‌آمیز بوده است، اما رفتار آمریکا نه تنها روح برجام، بلکه متن آن را نیز نقض کرده است. آن طور که ما انتظار داشتیم، روابط اقتصادی بین ایران و کشورهای غربی شکل نگرفته و این محدودیت‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران مشکلاتی به وجود آورده است.

نجفی با بیان اینکه رئیس‌جمهور آمریکا نشان داده که نمی‌تواند به هیچ تعهدی پایبند باشد، گفت: لازم است اروپا در مقابل این بی‌قانونی‌های آمریکا عکس‌العمل قاطع نشان دهد؛ چراکه حفظ برجام بستگی به مقاومت اروپا خواهد داشت.

انتهای پیام/ 151

نظر شما