شناسهٔ خبر: 23658729 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار زنجان: اقتصاد کشور در مسیر صحیح قرار گرفته است

زنجان – ایرنا – استاندار زنجان گفت: اقتصاد کشور در مسیر صحیح قرار گرفته است و مسئولان برای استمرار این مسیر باید همکاری لازم و جدی را برای حمایت و ایجاد واحدهای تولیدی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز شنبه در نشست شورای اداری استان زنجان افزود: اکنون که اقتصاد کشور در مسیر صحیح تصمیم گیری و سرمایه گذاری قرار گرفته است، نباید اجازه دهیم ناآرامی و قانون گریزی ها جمهوری اسلامی را از این راه خارج کند.
استاندار زنجان گفت که هیچ سرمایه ای بالاتر از سرمایه اجتماعی نداشته ایم و نداریم و نخواهیم داشت و برای حفظ این سرمایه تنها وظیفه دولت نیست بلکه همه بخش های نظام باید همراه باشند.
وی لازمه حفاظت از سرمایه اجتماعی به عنوان گرانترین ثروت کشور را ایجاد اعتماد عمومی برشمرد و ادامه داد: برای تحقق این موضوع هر شخصی در جایگاه خود باید به وظایف خود به درستی عمل و در میان مردم امیدآفرینی کند.
نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه برخی امید مردم را نشانه گرفته اند، خاطرنشان کرد: بخشی از این گروه ها داخلی و برخی دیگر خارجی هستند.
درویش امیری مشکلات مالی و اقتصادی مردم را قابل حل خواند و افزود: با اتکای به همین منابع و ظرفیت های داخلی به حتم این مشکلات قابل حل است.
استاندار ادامه داد: برای حل این مشکلات، نمی شود عده ای در کشور قوانین را رعایت کنند و در مقابل برخی آن را نادیده بگیرند، این افراد باید بدانند که به حتم قانون گریززی به هرج و مرج و بی انضباطی در کشور منجر شود.
وی تصریح کرد: همه باید پایبند به قانون باشند، ایران کشور غنی و ثروتمندی است و باید از منابع فراوانی که دارد به درستی استفاده کرد تا مشکلات و مسائل مردم مرتفع شود.
این مسئول تاکید کرد: پیاده سازی اهداف اقتصاد مقاومتی که طی سال های گذشته بارها رهبر معظم انقلاب بر لزوم اجرای آن تاکید کرده، از جمله شاخصه های این لایحه است.
وی یادآورشد: مدیران و مسئولان متوجه باشند که رهبر معظم انقلاب از تاکید بر اهداف و مفاد اقتصاد مقاومتی دست برنخواهد داشت و این راه باید تا کاهش سهم نفت از اقتصاد کشور ادامه پیدا کند.
درویش امیری اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای توجه به تولید ملی، توسعه کشور با نگاه به توانمندی های داخلی، حمایت از واحدهای تولیدی، اقتصاد بدون نقت، نوسازی و بازسازی صنایع و افزایش صادرات است.
استاندار زنجان گفت: بر اساس همین لایحه بودجه بناست در سال 97، برای 987 هزار نفر اشتغالزایی شود، اما موافقان و کم مهران به دولت بدانند که این تعداد اشتغال بدون تحقق تمام درآمدهای پیش بینی شده در این لایحه محقق نمی شود.
وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس نباید فضای کشور را به سمتی برد که سرمایه گذاران خارجی از وارد کردن سرمایه خود بترسند و سرمایه گذاران داخلی از برنامه ریزی برای تولید مایوس شوند.
درویش امیری تاکید کرد: برای تحقق این 978 هزار شغل، همه باید کمک کنند، بانک ها متناسب با برنامه ریزی پیش بینی شده، تسهیلات را بپردازند و زمینه برای ورود سرمایه گذاران خارجی فراهم شود.
استاندار زنجان تصریح کرد: برخی دوست دارند که سرمایه گذار خارجی وارد کشور و این استان نشود، این افراد باید بدانند که به دنیال وارد نشدن سرمایه گذاران شغل ایجاد نمی شود و همه ارکان نظام و حکومت متضرر می شوند.
درویش امیری ویژگی دوم لایحه بودجه سال 97 را حمایت از قشر ضعیف و آسیب پذیر کشور اعلام کرد و افزود: بنا نیست تمام 76 میلیون نفر جمعیت یارانه بگیر کشور، یارانه دریافت کنند، این روند باید اصلاح شود و به حتم افراد و قشرهایی که نیازمند هستند، به یارانه بگیران اصلی تبدیل شوند.
استاندار زنجان هدف لایحه بودجه 97 را ایجاد رفاه اجتماعی و کاهش فقر خواند و گفت: دولت و نظام در پرداخت یارانه به نیازمندان تعهد دارد و از همین رو هم یارانه ها باید به شکل هدفمند پرداخت شود.
وی شفافیت را از دیگر ویژگی های لایحه بودجه سال 97 برشمرد و اضافه کرد: دولت گام بزرگی برای شفاف سازی بودجه برداشت و برای نخستین بار مفاد این لایحه را در اختیار عموم مردم قرار داد.
درویش امیری سودجویی عده ای از اطلاع رسانی لایحه بودجه را کار ناپسندی خواند و ابراز کرد: حساسیت ایجاد شده در حوزه فرهنگی بیش از سایر حوزه ها بود، که باید به معترضان گفت در صورتی که برنامه های خود را مناسب می دانید، از آن دفاع کنید و در غیر این صورت بودجه های دریافتی را پس بدهید.
استاندار زنجان، افزایش بودجه حوزه سلامت و رفاه اجتماعی را دیگر شاخصه لایحه بودجه سال 97 اعلام و بر تضمین و تامین سلامت جامعه تحت هر شرایطی تاکید کرد.
وی تامین سلامت و روشهای درمانی را از تکالیف نظام اسلامی در قانونی اساسی برشمرد و سهم پیش بینی شده این بخش در لایجه بودجه 97 را 900 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
درویش امیری توجه به برنامه های اولویت دار را از دیگر ویژگی های لایحه بودجه خواند و یادآورشد: در صورتی که برخی کارها امروز و در اولویت اجرا نشود، به حتم در آینده نزدیک به مشکل و معضلی در کشور تبدیل خواهد شد که از جمله آنها می توان به مسائل مربوط به حوزه آب، راه و حمل و نقل اشاره کرد.
استاندار زنجان تاکید بر واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی را از دیگر ویژگی لایحه بودجه سال 97 برشمرد و تفویض مسئولیت تصمیم گیری و اجرای پروژه های نیمه تمام طرح های عمرانی ملی به استان ها را زمینه ساز افزایش نظارت بر روند اجرای آنها خواند.
وی مجموع بودجه پیش بینی شده دولت در لایحه بودجه را 386 هزار میلیارد تومان اعلام کرد که 276 هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه ای است و سهم پیش بینی شده برای بخش عمرانی را نزدیک 60 هزار میلیارد تومانی خواند که امکان کاهش آن به نصف این مبلغ بالاست.
درویش امیری صرف بیشترین میزان بودجه برای بخش هزینه ای و جاری را برای کشور تاسف آور خواند و رویکرد دولت را اصلاح این روند برشمرد.
وی بر لزوم انعکاس تمام دستاوردهای 40 ساله نظام اسلامی در بخش های مختلف طی دهه فجر تاکید کرد و خواستار ورود جدی صدا و سما برای اطلاع رسانی گسترده این خدمات شد.
در این جلسه دکتر مهرداد سلطانی به عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان معرفی و از خدمات مهندس جواد رحمتی قدردانی شد، سلطانی از استادان دانشگاه و پیش از این معاون شهردار سابق زنجان بود.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش

انتهای پیام /*

نظر شما