شناسهٔ خبر: 23658187 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دولت رانت دارویی به هیچ شرکتی نمی‌دهد

خبرگزاری صداوسیما

وزیر بهداشت: با توسعه و پیشرفت صنایع دارویی کشور سالانه ۲۰ قلم دارو وارد بازار می‌شود.

صاحب‌خبر -

وزیر بهداشت : دولت رانت دارویی به هیچ شرکتی نمی دهدبه گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی در مراسم رونمایی از داروی نئوفور در شرکت دارویی سیناژن در استان البرز افزود: این داروها از سطح دانش بالایی برخوردار هستند و نه تنها بازار ایران بلکه بازارهای جهانی را هدف قرار داده اند.

وی گفت: منابع مالی کشور محدود است و بیش از 90 درصد مردم بیمه درمانی هستند، پس هر دارویی که تولید می شود را نمی توان در لیست مصرف بیمه ای قرار داد به ویژه این که اثر گذاری 100درصدی دارو باید ابتدا تایید شود.

وزیر بهداشت افزود: پس از پنج سال تجربه وزارت ، اعلام می کنم که مشکل ما صنایع دولتی وشبه دولتی است که علاوه بر ایجاد ترمز در حوزه دارویی برای خودشان هم زیان آور هستند.

وی مشکل دیگر را قیمت گذاری دولتی داروها عنوان کرد و گفت: از یک طرف دولت قیمت داروها را دیکته می  کند در حالی که در طرف دیگر بیمه ها در فضایی رقابتی فعالیت می کنند.

وزیر بهداشت از شرکتهای داروسازی خواست با خویشتن داری برای وارد کردن داروی تولیدی خود در لیست بیمه ها تلاش نکنند چرا که وزارت بهداشت آماده صدور مجوز تولید داروهای نوین است ولی آن را وارد لیست بیمه ای نخواهد کرد و شرکتها باید تلاش کنند در بازرهای بین المللی حضور پیدا کنند و بتوانند قابلیت رقابت با داروهای مشابه خارجی را داشته باشند چرا که محدود کردن واردات داروهای خارجی قبل از جواب دادن کیفیت داروهای تولیدی داخلی نیز درست نیست.

نظر شما