شناسهٔ خبر: 23658111 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

با حضور معاون اول رییس جمهور؛

شرکت دارویی زیست دارو دانش و خط تولید دو داروی ام اس افتتاح شد

خبرگزاری شبستان: شرکت دانش بنیان زیست دارو دانش و خط تولید دو داروی بیماران ام اس با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیرربهداشت، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرک بهارستان کرج افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، شرکت دانش بنیان زیست دارو دانش و خط تولید دو داروی بیماران ام اس با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیرربهداشت، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرک بهارستان کرج افتتاح شد.


 این شرکت فعالیت خود را در سال 84 با هدف تحقیق، توسعه و تولید فرآورده های دارویی نوترکیب در مرکز رشد دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز کرد.

شرکت زیست دارو دانش در زمینی به مساحت 4200 متر مربع ساخته شده و دارای 130 پرسنل در بخش تولید، دفتر مرکزی و تحقیق و توسعه است.

یکی از مهمترین ویژگی این شرکت دانش بنیان، بهره گیری از نیروی جوان است به گونه ای که میانگین سنی پرسنل آن، 27 سال است.

افتتاح خط تولید دو داروی "ام اس" خط تولید دو داروی زیفرون و تبازیو برای بیماران "ام اس" نیز امروز افتتاح شد.

تبازیو(تری فلونوماید)قرص خوراکی است که به منظور درمان فرم های عودکننده "ام اس" به کار برده می شود. تری فلونوماید دومین داروی خوراکی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان "ام اس" است.

در مطالعات بالینی انجام شده مشخص شد که تری فلونوماید می تواند موجب کاهش میزان ناتوانی بیمار، کاهش تعداد دفعات عود بیماری ام اس و بهبود داده های ام آر آی در طی درمان بیماری ام اس در افراد مصرف کننده آن شود.

تبازیو با جلوگیری از تولید سلول های سیستم ایمنی(لنفوسیتB و لنفوسیتT) از حمله آنها به سیستم عصبی مرکزی شامل مغز و نخاع جلوگیری می کند.

 

نظر شما