شناسهٔ خبر: 23657976 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

روند صادرات در بخش دانش‌بنیان در کشور بسیار بالا است

R41451/P1357/S6,50/CT11

معاون علمی رئیس‌جمهور با بیان اینکه روند صادرات در بخش دانش‌بنیان بسیار بالا است گفت: قدرت دانش فنی و نیروی انسانی در حوزه فناوری و دانش بنیان بسیار حائز اهمیت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سورنا ستاری در مراسم افتتاح همزمان طرح‌های صنعتی و دارویی در شهرستان فردیس که با حضور معاون اول ریاست جمهوری برگزار شد اظهار داشت: در ابتدای انقلاب 170 هزار دانشجو فعال بود ولی امروزه  4 میلیون و 800 هزار دانشجو در ایران وجود دارد ولی این تعداد دانشجو در تولید ناخالص داخلی  تاثیرگذار نبوده است.

معاون علمی ریاست جمهوری افزود: ایران چهارمین تربیت‌کننده "مهندس" در جهان است ولی نگاه غلط در حوزه دانشگاه و صنعت در کشور وجود دارد. 

ستاری با بیان اینکه صنعتی که از خارج کشور ورود می‌کند به مهندسی طراح  نیازمند است، گفت: مهندسین باید توان طراحی را داشته  و در صنعت بیوتک از اول تا آخر دانش طراحی به وجود می‌آید.

وی با اشاره به اینکه روند صادرات در بخش دانش‌بنیان بسیار بالا است، اضافه کرد: قدرت دانش فنی و نیروی انسانی در حوزه فناوری و دانش بنیان بسیار حائز اهمیت  است و هر کمکی به شرکت‌های دانش بنیان شود 5 برابر سود و بازدهی به دنبال دارد و باید یاد گرفت که آموزش به ثروت و اقتصاد تبدیل شود.

انتهای پیام/ح

نظر شما