شناسهٔ خبر: 23657606 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

فاز اول شهرک گلخانه ای تاکستان به متقاضیان واگذار می شود

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در صورت اتمام زیر ساخت ها، فاز اول شهرک گلخانه ای تاکستان سال آینده به متقاضیان و سرمایه گذاران واگذار خواهد شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه خمسه روز شنبه در آئین تجلیل از بهره برداران بخش کشاورزی استان که با حضور اورنگی رئیس سازمان امور اراضی کشور، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی و تولید کنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: استان قزوین با دارا بودن یک درصد خاک کشور توانسته ۴ و نیم درصد تولید محصولات کشاورزی کشور ار به خود اختصاص دهد که این نشان از پتاسیل و ظرفیت بالای بخش کشاورزی استان است.

وی افزود: استان قزوین با داشتن ۴۸۹ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی در بحث تامین امنیت غذایی و توسعه پایدار کشاورزی نقش اساسی و تعیین کننده ای دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اهمیت منابع آب و خاک درکشاورزی گفت : در راستای مصوبات سفر هیات دولت به استان قزوین در سال گذشته؛ اجرای ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغی استان به سامانه های نوین ابیاری  در دستور کار قرار گرفت که در این راستا طی دو سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده که می توان انقلابی در بخش کشاورزی یاد کرد.

خمسه تصریح کرد : از سال ۷۴ تا ۹۴ در یک دوره ۲۰ ساله، ۲۵ هزار هکتار از ارضی کشاورزی و باغی استان به سامانه های نوین ابیاری تجهیز شد.

وی اضافه کرد : اما در همین راستا؛ طی دو سال گذشته در استان بر اساس مصوبات سفر هیات دولت؛ اجرای ۲۰ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری عملیاتی شد که امیدواریم با تخصیص اعتبار به موقع و مناسب بتوان این مهم را به سرانجام رساند.

خمسه به اهمیت کشت محصولات کشاورزی در فضای بسته و توسعه کشت گلخانه ای اشاره کرد و یاد آور شد : بر اساس مصوبات  سفر هیات دولت به استان، ایجاد و احداث شهرک گلخانه ای نودهک تاکستان در برنامه جهاد کشاورزی قرار گرفت که تاکنون فاز اول این شهرک عملیاتی شده و برای اوایل سال ۹۷؛ این شهرک به متقاضیان احداث گلخانه واگذار خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد : برای داربستی کردن باغات انگور نیز، با برنامه ریزی و پیگیری های انجام شده یارانه ۶ میلیون تومان به ازای هر هکتار به تاکداران برای تجهیز باغات انگور به سیستم داربستی پرداخت شده است.

خمسه به ایجاد و تشکیل صندوق کشمش در شهرستان تاکستان اشاره کرد و خاطر نشان کرد : طی ۱۴ روز آینده اولین صندوق توسعه کشمش در شهرستان تاکستان ایجاد می شود که امیدواریم پویا و فعال در بخش کشاورزی و رفع مشکل باغداران انگور کار حرکت کند.

وی تصریح کرد : در راستای اقتصاد مقاومتی و حفظ پایداری تولید نیز با ایجاد کمیته های رفع موانع تولید و تسهیلات بهین یاب به اکثر واحدهای غیر فعال و نیمه فعال مجددا این واحدها به چرخه تولید بازگشتند.

این مقام مسئول بر لزوم اهمیت مدیریت و بهره وری مناسب، استفاده از روش های نوین، بکارگیری ادوات و ابزار مناسب و به روز در کشاورزی برای رشد وارتقای بیشتر بخش کشاورزی استان تاکید کرد.
در پایان این مراسم از  ۴۷  نفر بهره بردار استانی و ۴ نفر نمونه ملی بخش کشاورزی استان قزوین تجلیل شد.

نظر شما