شناسهٔ خبر: 23657603 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پلمب 130 نقطه‌ی پرخطر در شیراز

نمایندگی فارس

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، گفت: امسال بالغ بر 130 نقطه‌ی پرخطر در شهر شیراز پلمب شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمد فرخ‌زاده گفت: امسال سازمان آتش نشانی شیراز موفق به اخذ مجوز پلمپ ساختمان‌های تجاری که علی‌رغم هشدارهای سازمان، نسبت به برطرف کردن ناایمنی‌ها اقدام نکرده یا تجهیزات اطفایی و سیستم‌های اعلام و اطفا حریق معیوب دارند شده است .

او اضافه کرد: تاکنون با بررسی‌ها و بازدیدهای انجام شده 130 نقطه پر خطر شامل کارخانه‌ها، مجتمع‌های تجاری، بناهای تاریخی و ساختمان‌ها شناسایی و نسبت به پلمپ آنها اقدام شده است

فرخ‌زاده یکی از وظایف سازمان آتش‌نشانی را پیشگیری از بروز حادثه دانست و گفت: با توجه به اینکه یکی از ماموریت‌های آتش نشانی پیشگیری از بروز حادثه و رفع ناایمنی‌های شهری به منظور کاهش خسارت‌های جانی و مالی است .

او اضافه کرد: بازدید از مجتمع‌های تجاری در یک طرح جامع به صورت دوره‌ای انجام می‌شود و در صورت مشاهده ناایمنی، در دو مرحله اخطار کتبی به منظور رفع موارد اعلام شده داده می‌شود و در صورتیکه باز هم نسبت به این امر توسط مالکین بی توجهی شده و اقدامی انجام نشود، با اعلام گزارش و مکاتبه به معاونت پیشگیری و وقوع جرم دادگستری استان فارس نسبت به پلمپ آن مرکز تجاری اقدام می‌شود .

فرخ‌زاده با بیان این موضوع که با بهسازی تخصصی و حفظ ایمنی بناهای تاریخی و قدیمی شاهد پلاسکوی دیگر نخواهیم بود، افزود: آتش‌نشانی شیراز تاکنون 334 دستگاه خاموش کننده 6 کیلویی و تعداد 13 دستگاه خاموش کننده پودری 50 کیلویی چرخدار و یازده دستگاه شیر هیدرانت شهری در حجره‌های و معابر بازار وکیل نصب کرده است .

وی گفت: علاوه بر بررسی و اصلاح سیم کشی‌های برق بازار وکیل با همکاری اداره برق، آموزش‌های رایگان به تمامی کسبه بازار در زمان‌های مختلف با مراجعه حضوری کارشناسان، تهیه کتابچه ایمنی بازار و ارائه آن به کسبه بازار وکیل، می توان به طرح اطفاء حریق در بافت‌ تاریخی فرهنگی شیراز با رویکرد نحوه مقابله با حوادث و آتش سوزی اشاره کرد

وی در ادامه گفت : تیم واحد پیشگیری این سازمان سال گذشته 92 مورد بازدید از پاساژها، بازارها و مجتمع‌های تجاری انجام داده و سیستم آسانسور یا بالابر، مسیر خروج اضطراری، تجهیزات اطفایی بکار رفته، سیستم گرمایشی، سیستم برق و وضعیت پارکینگ را بازدید و طبق چک لیست امتیاز بندی و موارد را به صاحبان اعلام کرده است .

فرخ‌زاده گفت: باید مشکلاتی نظیر نبودن مجوز ورود به مجتمع‌های تجاری، نبود همکاری با کارشناسان نیز وجود داشت که خوشبختانه این مشکلات با پیگیری‌های مداوم، بالاخره در اسفندماه 95 مرتفع شد .

وی افزود: سازمان آتش نشانی از ابتدای سال 96 با انعقاد 21 تفاهم نامه با ارگان‌های مختلف و همچنین  سازمان نظام مهندسی گام بزرگی را در نظارت و کنترل ابنیه و ارتقای فرهنگ ایمنی برداشت .

فرخ‌زاده گفت: تا کنون 150 پرونده ساختمانی توسط سازمان آتش نشانی بررسی شده و 100 مورد نیز با همکاری سازمان نظام مهندسی مورد بازدید قرار گرفته است و بنا شده با آموزش های ارائه شده به مهندسین، بازدیدهای دوره ای ساختمان ها در هر سال به صورت مداوم انجام شود .

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با اتاق اصناف مرکز استان فارس، گفت: برای اولین بار در کشور به تمام متقاضیان اخذ پروانه کسب آموزش‌های ایمنی لازم ارائه می شود و این امر تحول بزرگی را در کاهش آمار حوادث در شش ماهه اول سال 96 نسبت به سال 95 ایجاد کرده است .

فرخ‌زاده از شهروندان خواست در صورت مشاهده ناایمنی در سطح شهر یا نبود تجهیزات ایمنی در مجتمع مسکونی خود یا مجتمع های تجاری ، موارد را به سامانه 125 یا 137 شهرداری شیراز اعلام کنند تا نسبت به بازدید و در صورت امکان رفع ناایمنی اقدام شود .


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما