شناسهٔ خبر: 23657463 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برگزاری آئین یادبود جانباختگان نفتکش سانچی در نوشهر

نوشهر - ایرنا - مراسم بزرگداشت جانباختگان حادثه نفتکش سانچی روز شنبه با حضور جمعی از مسئولان استانی ، نظامی و انتظامی در اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران واقع در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، 16 دی ماه امسال بر اثر برخورد یک فروند کشتی فله بر چینی حامل گندم در سواحل شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که بیش از 130 هزار تن میعانات گازی را حمل می کرد ، دستکم 30 تبعه ایرانی و 2 بنگلادشی که به عنوان خدمه در نفتکش سانچی حضور داشتند براثر انفجار و آتش سوزی این کشتی جان باختند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران در این آئین که با معرفی کتاب های شاخص در حوزه دریانوردان شهید و گلباران بر روی عرشه همراه بود، به سختی شغل دریانوردان اشاره کرد و گفت:‌ تصور دشواری های شغل دریانوردان که مدت ها به دور از خانواده در میان امواج پرتلاطم دریا مشغول خدمت هستند ، برای خیلی از افراد دشوار است.
محمدتقی انزانپور ضمن تسلیت این حادثه دلخراش و گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان ، افزود: ‌شهادت دریانوردان ایرانی نه تنها برای خانواده های این عزیزان ، بلکه برای تمامی مردم ایران سنگین و بزرگ است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران نیز که متولی اصلی برگزاری این آئین بود ، گفت :‌ ضایعه دردناک جان باختن شهادت گونه کارکنان خدوم و ملوانان شجاع نفتکش سانچی ملت شهیدپرور ایران اسلامی را داغدار کرد و این درحالی بود که مردم و بویژه خانواده‌های این عزیزان، روزها مضطرب و چشم نگران ، منتظر خبری امیدوارکننده از میان زبانه‌ها و شعله‌های آتش نفتکش سانحه دیده در هزاران کیلومتر دورتر از وطن بودند.
آرزو ولی پور افزود : ‌با توجه به عمق این حادثه و برای قدردانی از زحمات شهدای خدمت در این مراسم کتاب های تکاروان نیروی دریایی در خرمشهر به قلم سید قاسم یاحسینی و فانوس دریایی نیز به قلم مریم بشیری به عنوان کتاب های شاخص در حوزه دریانوردان شهید معرفی شده است .
در پایان این مراسم شرکت کنندگان با انداختن گل به دریا ، یاد و خاطره جانباختگان کشتی نفتکش سانچی را گرامی داشتند.
خبرنگار : سیدمحمد اکبرموسوی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
1295/7078/1654

انتهای پیام /*

نظر شما