شناسهٔ خبر: 23657367 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بیش از ۲ هزار اصله درخت کاج در بیرجند قطع شد

R41348/P1336/S6,56/CT11

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بیرجند گفت: طی چند سال گذشته ۲ هزار و ۴۰۰ اصله درخت از مجموعه پادگان ۰۴ بیرجند قطع شده است و بیش از ۳۰۰ درخت خشک و ۶۴۰ درخت در حال حاضر در این منطقه سبز هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مجتبی انصاری صبح امروز در جلسه شورای شهر بیرجند در زمینه درختان کاج‌ پادگان 04 بیرجند اظهار داشت: وضعیت درختان کاج در منطقه 04 بیرجند نگران کننده است و نگرانی را در شهر ایجاد کرده است.

وی افزود: این درختان بخشی از آنها در اختیار راه و شهرسازی و بخشی در اختیار مرکز 04 است و تعداد زیادی از آنها خشک شده است.

مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری بیرجند گفت: یکی از اقداماتی که انجام دادیم 500 تانکر آبرسانی انجام شد تا درختان موجود از خشک شدن نجات یابند.

انصاری افزود: در مرکز 04 بیرجند در مجموع 2 هزار و 410 اصله درخت قطع شده، بیش از 300 درخت خشک و 640 درخت در حال حاضر سبز هستند. 

وی بیان کرد: آب منطقه‌ای استان دو قطعه چاه در محدوده پادگان دارد که باید تا قبل از اینکه کار از کار بگذرد این دو چاه فعال شود چراکه درختان کاجی که قطع شده در یکی از طلایی‌ترین نقاط شهر قرار داشته است. 

مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری بیرجند افزود: از مواردی که همواره مطرح است این است که درخت کاج دچار افسردگی می‌شود اما این نظریه درست نبوده چون این درختان آلودگی‌های صوتی را گرفته و رطوبت را به هوای شهر تزریق می‌کنند و هر کسی که مدرک علمی در خصوص ایجاد افسردگی درختان کاج دارد به صورت مستند ارائه کند. 

وی بیان کرد: محدوده  متعلق به ارتش باید آماربرداری شود و با توجه به حسن نیت فرمانده ارشد آجا مبنی بر حفظ درختان آن منطقه، تقاضای اجازه ورود برای آماربرداری از درختان آن منطقه را داریم. 

انصاری افزود: حفظ و نگهداری و آبیاری جدید درختان برعهده مالک یا بهره‌بردار است.

انتهای پیام/ ت

نظر شما