شناسهٔ خبر: 23657221 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

هک کارت‌های اعتباری وان پلاس تایید شد

چند روز پیش خبری از هک شدن وب‌سایت فروش اینترنتی محصولات شرکت وان پلاس منتشر شد و سرانجام این شرکت نفوذ هکرها به وب سایتش را تایید کرد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /پس از انتشار گزارش‌ها و شکایت‌های بسیاری از سوی کاربران و مشتریان که از وب‌سایت شرکت وان پلاس چین خرید اینترنتی کرده بودند، یک موسسه فعال در زمینه امنیت سایبری تحت عنوان «فیدوس»کشف کرده بود که در وب‌سایت شرکت وان پلاس، سازنده گوشی‌های هوشمند و محصولات تکنولوژی در چین، یک حفره امنیتی وجود دارد که به مجرمان سایبری امکان می‌دهد تا اطلاعات خصوصی، محرمانه و مالی موجود در کارت‌های اعتباری کاربران و مشتریانی را که خرید اینترنتی کرده‌اند، به سرقت ببرد.

سرانجام این شرکت چینی در ایمیلی به کاربران، مصرف کنندگان و خریداران محصولات خود اعلام کرد که ممکن است اطلاعات خصوصی و مالی کارت‌های اعتباری از جمله شماره کارت اعتباری، تاریخ انقضا و کدهای امنیتی درج شده برروی کارت‌های اعتباری مشتریانش در معرض سوءاستفاده قرار گرفته باشد. این ایمیل همچنین در شبکه اجتماعی توئیتر این شرکت ارسال شد تا در معرض دید عموم کاربران قرار بگیرد.

در متن این پست آمده است: ما به محض اینکه از مشکل هک و نفوذ هکرها به وب سایت شرکت وان پلاس مطلع و باخبر شدیم، بلافاصله با بهره‌مندی از دانش متخصصان امنیت سایبری خود مشکل مربوطه را تحت بررسی قرار دادیم و پس از مشخص شدن ماجرای هک وب سایت، درگاه پرداخت اینترنتی سایت را به حالت تعلیق درآوردیم تا هرچه سریع‌تر با انجام اقدامات امنیتی لازم آن را به حالت عادی بازگردانیم.

نظر شما