شناسهٔ خبر: 23657202 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

همه متهمان اغتشاشات اخیر این هفته تعیین تکلیف می شوند

دادستان تهران با اشاره به اینکه بازداشتی های اغتشاشات اخیر به کمتر از 20 نفر رسیده است گفت: تا هفته جاری همه متهمان حوادث اخیر تعیین تکلیف می شوند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
عباس جعفری دولت آبادی در حاشیه همایش تخصصی بررسی آسیب های اجتماعی و تامین امنیت عمومی درجمع خبرنگاران تصریح کرد: برای 54 نفر کیفرخواست صادر کردیم و از روز اول با متهمانی که در زندان بودند ملاقات کردیم و دغدغه داشتیم که این موضوع به سرعت تعیین تکلیف شود و ان شاء الله تا هفته جاری همه متهمان حوادث اخیر تعیین تکلیف می شوند.
 
وی در ادامه با اشاره به اهداف این همایش افزود: یکی از مسائلی که در دستگاه‌ها اهمیت بسزایی دارد همکاری و هماهنگی است و در همه جلسات براین موضوع تاکید می شود، این همایش نیز به همین منظور با حضور فرمانداران، بخشداران ، روسای دادگاه‌های بخش و معاونان برگزار و گزارش اجمالی نیز درباره  آسیب‌های اجتماعی از برخی استان‌ها ارائه شد.
 
وی گفت: پیشنهاد ما این بود که این همایش سرآغازی برای توجه بیشتر به مسائل اقتصادی ، اجتماعی ، امنیتی ، انتظامی و محیط زیست باشد ، راهکارهای عملی مورد توجه قرار گیرد و امیدواریم سرآغازی برای کارهای تخصصی‌تر در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه های  محیط زیست، مشکلات اجتماعی در استان ، جمعیت شناور ، وجود برخی کارگاههای تولید مواد تقلبی و نظایر آن باشد.
 
دولت آبادی تصریح کرد: وزیر کشور دراین جلسه تقریبا پیشنهادهای ما را مصوب تلقی کرد و پیشنهاد برگزاری فصلی جلسات  را داد.
 
دادستان عمومی وانقلاب تهران  افزود: مسئولان اگر به موارد فسادی می رسند ابتدا باید به مراجع  رسمی کشور بگویند و اول به دستگاه قضایی ، بازرسی کل کشور و دادستانی اعلام کنند.
جعفری دولت آبادی تاکید کرد: در ادامه ضمن تسلیت در ارتباط با حادثه کشتی سانچی تصریح کرد:پرونده قضایی در این زمینه مفتوح است، طبق قانون مجازات اسلامی ما می توانیم چنانچه در رابطه با اتباع ایرانی در خارج از کشور حوادثی رخ دهد این موضوع را پیگیری کنیم ، دادستانی تهران به وظیفه قضایی خود عمل کرده است ، در نهایت چون از محل حادثه دور هستیم و باید اطلاعات و دلایل آن را به دست آوریم با همکاری دادستانی کل و وزارت امورخارجه ، حقوق جانباختگان پیگیری خواهد شد.
 
به همت دادسرای عمومی و انقلاب استان تهران در همایشی با حضور وزیر کشور ، رئیس پلیس پایتخت و دادستان تهران ، به بررسی " آسیب‌های اجتماعی و تامین امنیت عمومی " پرداخته شد . 
 
 
 

نظر شما