شناسهٔ خبر: 23657146 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاکید رئیس هیات وزنه برداری خراسان رضوی بر لزوم کمک آموزش و پرورش به این رشته ورزشی

مشهد- ایرنا- رئیس هیات وزنه برداری خراسان رضوی بر لزوم کمک آموزش و پرورش به ارتقا و رشد این رشته ورزشی در استان تاکید و بیان کرد: ورزشهای مختلف در آموزش و پرورش اولویت بندی شده اند بطوری که فوتبال، والیبال و بسکتبال در این چارچوب در اولویت نخست قرار دارند.

صاحب‌خبر -

احسان قاسمیان که روز شنبه به همراه سایر اعضای هیات وزنه برداری خراسان رضوی در خبرگزاری جمهوری اسلامی در مشهد حضور یافت، افزود: وزنه برداری در اولویت بندی آموزش و پرورش خراسان رضوی در اولویت بعدی قرار دارد زیرا دیدگاهی سنتی نسبت به آن وجود دارد و گفته شده مانع رشد قد در کودکان و نوجوانان می شود.
وی ادامه داد: تاکنون بارها درخواست ملاقات با مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و تنظیم تفاهمنامه برای برگزاری دوره های استعدادیابی وزنه برداری در آموزشگاههای استان کرده ایم که میسر نشده است.
رئیس هیات وزنه برداری خراسان رضوی گفت: این هیات از زمانی که از هیات پرورش اندام جدا شد بسیار آسیب دید بطوری که سال 1393 در رده های 20 تا 30 کشور قرار داشت تا اینکه با برگزاری دوره های آموزشی و برقراری نظم و انضباط از آن سال تاکنون رکورد خراسان رضوی تا 25 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: پارسال وزنه برداری خراسان رضوی دو نماینده در اردوی تیم ملی جوانان داشت اما امسال تیم ملی جوانان از دهم تا انتهای بهمن در مشهد اردو برگزار می کند و امید است سهمیه خراسان رضوی در تیم ملی وزنه برداری افزایش یابد.
قاسمیان ادامه داد: 50 ورزشکار مرد و 30 ورزشکار زن به شکل سازمان یافته در خراسان رضوی مشغول وزنه برداری هستند و با تلاشهای صورت گرفته تا بهار سال آتی تعداد زنان وزنه بردار در خراسان رضوی از سه رقم بیشتر می شود.
وی همچنین از اجرای طرح بزرگ استعدادیابی رشته وزنه برداری با کمک هیات ورزشهای روستایی و بومی محلی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد.
نایب رئیس هیات وزنه برداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: از نیمه مرداد امسال اجازه فعالیت رسمی وزنه برداری زنان صادر شد و خراسان رضوی نخستین استانی بود که در سطح کشور تیم وزنه برداری بانوان را تشکیل داد.
مهین رفیعی افزود: بر خلاف تصور اولیه، بانوانی که به این رشته در خراسان رضوی روی آورده بودند در وزنه برداری ماندگار شده اند و 30 نفر از مربیان زن رشته های دیگر نیز با طی دوره های آموزشی وزنه برداری در همین رشته فعال شده اند.
وی ادامه داد: رکوردگیری وزنه برداری بانوان خراسان رضوی دهم آذر گذشته با حضور نایب رئیس هیات وزنه برداری کشور انجام شد و 13 بهمن آتی نیز تیم وزنه برداری بانوان خراسان رضوی به تهران اعزام می شود تا در مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت کند.
سرمربی تیم وزنه برداری خراسان رضوی نیز گفت: مهمترین موضوع کنونی وزنه برداری موضوع استعدادیابی است.
سها سوهانیان افزود: تقاضای ما این است که آموزش و پرورش با هیات وزنه برداری خراسان رضوی هماهنگ شود تا مربیان وزنه برداری هیات بتوانند با حضور در مدارس ابتدایی و راهنمایی استعدادهای نوجوان و جوان را شناسایی کنند.
وی گفت: سالن وزنه برداری مشهد جزو سه سالن وزنه برداری برتر کشور است و باید از این ظرفیت با کشف استعدادهای جوان به خوبی استفاده کرد.
دبیر هیات وزنه برداری خراسان رضوی نیز بر امکانات خوب سالنی مشهد برای ورزش وزنه برداری تاکید و بیان کرد: در بخش تجهیزات وزنه برداری بانوان دچار کمبود امکانات از قبیل کمبود میله هالتر و وزنه های مخصوص این ورزش برای بانوان هستیم.
صدف تقی پور افزود: البته بخشی از این کمبودها ناشی از تحریم و مشکلات گمرکی است بطوری که از چندی پیش 200 دستگاه میله هالتر و صفحه میله که خرید فدراسیون سابق وزنه برداری است بخاطر مشکلات گمرکی به دست ورزشکاران نرسیده است.
همچنین در این نشست یکی از مسنترین وزنه برداران قدیمی کشور با بیان خاطرات خود گفت: هیات وزنه برداری خراسان رضوی در دوره جدید مدیریتی پیشرفتهای خوب و قابل توجهی داشته و از حالت رخوت چند سال گذشته خارج شده است.
قاسم خالدی افزود: ورزشکاران نباید دغدغه تامین امکانات و تجهیزات ورزشی را داشته باشند بلکه باید فضا و فرصت بگونه ای برایشان مهیا شود که بتوانند صرفا بر ورزش تمرکز کنند.
وی گفت: ذهنیت خانواده ها از ورزش وزنه برداری منفی است لذا باید با کمک رسانه ها، هیاتها و فدراسیون وزنه برداری این ذهنیت اصلاح و استعدادیابی در ورزش وزنه برداری از سنین پایه انجام شود.
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور**انتشار: حسین کریم زاده
1922/1858

انتهای پیام /*

نظر شما