شناسهٔ خبر: 23657037 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک آبگرمکن دیواری باکیفیت چه ویژگی‌هایی دارد

مزیت‌های مورد انتظار از یک آبگرمکن دیواری امروزی

در دسترس بودن آب گرم به صورت مطمئن و مستمر با کمترین هزینه،‌ نیاز تمام مردم به شمار می‌رود و آبگرمکن‌های دیواری با کیفیت باید قادر باشند، تمام انتظارات مصرف‌کنندگان از جمله دوام، کاهش مصرف انرژی، بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز دنیا و ... را پاسخ دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بازار ایسنا،‌ بنابر اعلام بوتان، هماهنگ بودن قابلیت‌های یک محصول با نیازهای مصرف‌کننده ویژگی مهمی است که باید در محصولی همچون آبگرمکن دیواری مدنظر قرار گیرد. یکی از نیازهای مهم مصرف‌کنندگان آبگرمکن در کشور ما تولید محصولی است که بتواند با فشار کم آب هماهنگ عمل کند.

بر اساس این نیاز،‌ آبگرمکن‌هایی که با کمترین فشار آب -حتی معادل فشار آب یک شیر سماور درحین پرکردن یک استکان چای- کارآیی خود را به نحو مطلوب حفظ کنند در مناطقی از کشور که دچار افت و نوسان فشار آب هستند با استقبال فراوان مواجه می شود. به علاوه این ویژگی موجب صرفه‌جویی در مصرف آب شده و کاهش هزینه‌های خانواده‌ها را نیز به همراه دارد. از آنجا که بر اساس تحقیقات صورت گرفته حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد انرژی مصرفی هر خانوار ایرانی صرف تامین آب گرم بهداشتی می‌شود، استفاده از چنین آبگرمکنی موجب صرفه‌جویی فراوانی در گاز مصرفی خانواده‌ها نیز می‌شود.

مزیت مهم دیگر مورد انتظار از آبگرمکن‌های دیواری، ایمنی بالا است. آبگرمکن‌هایی که دارای سیستم‌های ایمنی مانند کلید حرارتی روی مبدل، کلید حرارتی روی کلاهک تعدیل و دیگر سیستم‌های هوشمند قطع گاز هستند، ایمنی و بهره‌وری انرژی تضمین شده‌ای دارند.

طول عمر وسایلی همچون آبگرمکن که در تماس مستمر با آب هستند همواره دغدغه مشتریان بوده و برطرف کردن این دغدغه نیز مزیت مهم دیگری برای یک آبگرمن دیواری محسوب می‌شود. بنا به اعلام متخصصان تولید،‌ آبگرمکن‌هایی که به فناوری توربولاتور مجهز شده و در مقابل رسوب املاح آب مقاوم باشند این دغدغه را برطرف می‌کنند. استفاده از توربولاتور در مبدل آبگرمکن موجب می‌شود که رسوب آب خیلی دیرتر داخل مبدل ته‌نشین شود که همین موضوع موجب افزایش زمان رسوب‌گیری آن و افزایش عمر دستگاه می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که موجب اطمینان مصرف‌کنندگان به محصولی همچون آبگرمکن دیواری می‌شود،‌ تولید این محصول طبق استانداردهای روز ملی ایران و کسب تاییدیه‌ها و گواهینامه‌های کیفی مراجع شناخته شده و معتبر خارجی است. این استانداردها و گواهینامه‌ها بیانگر این نکته است که کیفیت تولید آبگرمکن دیواری به طور مستمر توسط مراجع ذیصلاح داخلی و خارجی مورد ارزیابی و نظارت قرار می‌گیرد.

یکی دیگر از مزایای مهم یک آبگرمکن دیواری با کیفیت و مورد اعتماد، گارانتی و خدمات پس از فروش این کالا است. بدیهی است که هر چه مدت گارانتی آبگرمکن دیواری طولانی‌تر و خدمات پس از فروش آن کامل‌تر، در دسترس‌تر و به روزتر باشد،‌ اعتماد و اطمینان مصرف‌کننده به آن محصول بیشتر خواهد بود.

آخرین ویژگی که می‌تواند مصرف‌کنندگان را در مورد با کیفیت بودن یک آبگرمکن دیواری اقناع کند،‌ صادراتی بودن این محصول است. محصولی مثل آبگرمکن دیواری اگر فقط در بازار داخلی مشتری داشته باشد، کیفیت آن قطعا به اندازه محصولی که جای خود را در بازارهای صادراتی آسیا و اروپا باز کرده، قابل اطمینان نیست. این ویژگی در مورد آبگرمکن‌های دیواری که صادرات مستمر به بازارهای اروپایی دارد،‌ چشمگیرتر است چرا که کشورهای اروپایی برای پذیرش یک محصول صنعتی به بازار خود استانداردهای کیفی سخت‌گیرانه‌تری را دارند.

انتهای پیام

نظر شما