شناسهٔ خبر: 23656745 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنگوی کمیسیون تلفیق اعلام کرد :

پلکانی شدن افزایش حقوق کارمندان دولت در بودجه 97

ساری - ایرنا - سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 97 مجلس شورای اسلامی پلکانی شدن افزایش حقوق کارمندان دولت را برای سال آینده از پیشنهادات مهم کمیسیون تلفیق برای کم کردن فاصله پرداختی برای سال آینده اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی اصغر یوسف نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری گفت که براساس این مصوبه پیشنهادی کمیسیون تلفیق ، حداقل بگیران تا 18 درصد حقوقشان افزایش خواهد یافت و بقیه نیز به تناسبی که دولت تصمیم می گیرد، افزایش حقوق خواهند داشت .
وی افزود : کارکنانی هم که حقوقشان 50 میلیون ریال و یا بالاتر باشد ، میانگین افزایش 10 درصدی پیشنهادی دولت برای سال 97 مشمول آنها نمی شود.
** تعیین سقف برای پاداش پایان خدمت کارکنان دولت
عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی همچنین گفت که براساس مصوبه این کمیسیون از سال آینده ، پاداش پایان خدمت کارکنان دولت با هر سقف حقوقی از 2 میلیارد و 500 میلیون ریال فراتر نخواهد رفت.
وی افزود : بر اساس این مصوبه ، میانگین حقوق پیش بینی شده برای محاسبه پاداش پایان خدمت کارمندان دولت 80 میلیون ریال است و کارکنانی که در 30 سال خدمت ماهانه 80 میلیون ریال حقوق دریافت داشتند ، تنها 2 میلیارد و 400 میلیون ریال پاداش می گیرند و افراد بالاتر از این سقف حقوقی نیز فراتر از این میزان دریافتی نخواهند داشت.
یوسف نژاد گفت : در شرایط فعلی امکان پرداخت پاداش پایان خدمت برای کارکنانی که حقوقشان بالاتر از 80 میلیون ریال در ماه است ، تا چند برابر 2 میلیارد و 500 میلیارد ریال وجود دارد.
نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندورد در مجلس سقف معافیت مالیاتی را برای کارمندان دولت تا 23 میلیون ریال در ماه و سایر مشاغل را 18 میلیون ریال اعلام کرد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 همچنین گفت که این کمیسیون اجازه افزایش حامل های انرژی را به دولت برای سال آینده نداد.
یوسف نژاد میزان درآمد پیش بینی شده دولت در لایحه از قبل حامل های انرژی را حدود 175 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : مجلس شورای اسلامی از سایر بندهای بودجه ای این درآمد دولت را جبران کرد.
** 570 هزار میلیارد ریال بودجه برای اشتغال جوانان
یوسف نژاد گفت که کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برای سال آینده 570 هزار میلیارد ریال بودجه از محل تسهیلات بانکی برای اشتغال جوانان مصوب کرد.
وی اضافه کرد : 120 هزار میلیارد ریال از این اعتبار از محل ردیف کمیته فنی و اعتباری ، 150 هزار میلیارد ریال از محل سپرده گذاری صندوق توسعه ملی نزدیک بانک ها ، 270 هزار میلیارد ریال از اعتبار بانک ها و 30 هزار میلیارد نیز از محل یارانه ها تامین می شود.
نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی افزود : دولت از محل این اعتبار پیش بینی کرد تا بتواند یک میلیون اشتغال در سال آینده ایجاد کند.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654

انتهای پیام /*

نظر شما