شناسهٔ خبر: 23656536 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاکید استاندار مازندران بر شفاف سازی مقررات برای جذب سرمایه گذار :

کاغذبازی در روند استعلام گیری ، فساد آفرین است

ساری - ایرنا - استاندار مازندران با تاکید بر این که تمامی دستگاههای حاکمیتی استان باید مقررات مربوط به حوزه کاری خود را برای مردم و سرمایه گذاران شفاف سازی کنند ، گفت : کاغذبازی و روند طولانی استعلام برای اجرای یک طرح اقتصادی ، فساد آفرین است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد اسلامی روز شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران در ساری ، افزود : دستگاهها باید وظایف
حاکمیتی خود را دقیق ، روشن و با ضوابط مشخص و مبتنی بر برنامه توسعه انجام دهند.
وی روند کنونی اخذ استعلام از ادارات و نهادها را برای اجرای طرح های تولیدی طولانی و پیچیده توصیف کرد و گفت : روند اجباری گرفتن استعلام از 13 اداره برای اجرای یک طرح به معنای گذاشتن سنگ جلوی پای سرمایه گذاران است و باید به این وضعیت خاتمه داد.
استاندار مازندران گام اول در کوتاه کردن مسیر استعلام گیری را شفاف سازی مقررات در دستگاههای حاکمیتی دانست و مدیران این دستگاهها خواست تا پیوست هائی را که رعایت آنها در اجرای طرح ها ضروری است تهیه و ارائه کنند .
اسلامی با تاکید بر این که یکی از الزامات توسعه پایدار ، رعایت ملاحظات زیست محیطی ، گفت : چرا باید اجرای طرح هایی که چهارچوب و ملاحظات زیست محیطی را رعایت می کنند و به نوعی ساختار فعالیت و روند کاریشان واضح و روشن است در مسیر بوروکراتیک قرار گرفته و برایشان مانع تراشی شود ؟
نماینده عالی دولت در مازندران ایجاد شغل را به عنوان مهم ترین مطالبه جامعه نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی دانست و تاکید کرد : باید ساختارهای بازدارنده برای سرمایه گذاری و اجرای طرح ها در مازندران برچیده شود و نمی توان همواره به مردم وعده و وعید ایجاد اشتغال داد و کاری نکرد .
وی گفت : مسیر صدور مجوز کسب و کار بویژه برای سرمایه گذاران باید کوتاه شود و نگاه اصلی باید به اهلیت سرمایه گذار و مناسب بودن مکان اجرای طرح باشد و نباید فعالیت سرمایه گذاران تحت الشعاع استعلام ها قرار بگیرد.
تاکید استاندار مازندران بر شفاف سازی وظایف حاکمیتی دستگاهها و کوتاه کردن مسیر اخذ مجوز برای سرمایه گذاری و کسب و کار 48 ساعت پس از افتتاح سامانه دریافت ، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات متقاضیان مجوزهای کسب و کار (دادور) در این استان صورت می گیرد.
با آغاز به کار این سامانه ، از این پس متقاضیان دریافت مجوز کسب و کار در مازندران می توانند با مراجعه به این سامانه به نشانی اینترنتی www.bemcenter.ir و ثبت نام در آن ، شکایت خود را ثبت و روند پاسخگویی را مشاهده کنند.
با راه اندازی این سامانه ، مشخص می شود متقاضی چه نوع مجوزی درخواست کرده ، مربوط به کدام دستگاه بوده و استعلام ها در چه مرحله ای قرار دارد و زمان مقرر پاسخگویی چه زمانی است .
سامانه ' دادور ' به عنوان کارتابل الکترونیکی به صورت آنلاین از سوی وزرا و معاون اول رئیس جمهوری نیز رصد می شود ، و فرایند صدور مجوز و پاسخگویی به استعلام ها نیز به صورت استانی مورد بررسی قرار می گیرد.
بهبود فضای کسب و کار و رهایی از مشکلات سرمایه گذاری و ایجاد عدالت برای همه بنگاههای اقتصادی بزرگ و کوچک دولتی و خصوصی از اهداف اصلی راه انداری این سامانه است.
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشاردهنده : حسن فلاحتی
2096/1654

انتهای پیام /*

نظر شما