شناسهٔ خبر: 23655331 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مشکلی محسوس، ظرفیتی مغفول!

هسته مرکزی شهر ما همیشه درگیر معضل ترافیک، صدای بوق و آلودگیست و شلوغی بسیارش همه عابران را کلافه می کند .

صاحب‌خبر -

مشکلی محسوس، ظرفیتی مغفول!اما حالا در این گیر و دار، اوضاع بی سر و سامان یک خیابان، قوزی بالای قوز مشکلات این شهر شده.

خیابانی که سالیان سال است در هسته مرکزی شهر، میدان مطهری را به میدان سعیدی متصل کرده و حالا گلایه ها از بودنش بسیار است، چرا که 30 عمده فروش مواد غذایی اینجا را به محلی پر رفت و آمد برای مردم و خودروهای باربر تبدیل کرده اند.

مردم ساکن کوچه پس کوچه های خیابان مولوی می گویند رفت وآمد ماشین های سنگین، نیمه سنگین، وانت و نیسان بسیار است، آقای معروفی یکی از ساکنین همین محله است که هم محله ای ها، عباس آقا صدایش می زدند.

عباس آقا می گوید " راه بندان اینجا بیداد می کند و حسابی همه را کلافه کرده است".

آقای عزتی در تکمیل گلایه های عباس آقا می گوید" جرات نمی کنم خانواده ام را تنها بیرون بفرستم و برای انجام هر کاری خودم همراهیشان می کنم چرا که معتقدم این خیابان امنیت جانی ندارد."

 

*بنکداران گریبان بخش درمان را گرفته اند

اما به جز ساکنان، مشکلات این خیابان گریبانگیر بخش درمان هم شده، آن هم به دلیل وجود بیمارستان آیت الله گلپایگانی در انتهای خیابان مولوی.

 رضایی راننده اورژانس این بیمارستان می گوید" آنقدر مولوی ترافیک دارد که ما در ورودی و خروجی هر بار ده دقیقه معطل می شویم".

موضوعی که برای پیگیری بیشتر مرا به داخل بیمارستان و بخش اورژانس کشاند تا صحبت های رئیس این بیمارستان را بشنوم؛ دکتر اشراقی می گفت" با توجه به ترافیک زیاد خیابان مولوی سعی می شود بیمارانی که قرار است به بیمارستان آیت الله گلپایگانی آورد شوند به مراکز درمانی دیگر منتقل می شوند که البته این کار در برخی موارد خطرناک است چون ممکن است زمان طلایی برای رسیدگی بیشتر به بیماران بد حال از دست برود" .

او می گفت: در عمل اورژانس این بیمارستان تعطیل و یا نیمه فعال است.

با کوله باری از مشکلات خیابان مولوی به سراغ رئیس اتحادیه بنکداران و مواد غذایی رفتم.

مشکلی محسوس، ظرفیتی مغفول! آقای صحفی می گفت "برای این مشکل برنامه داریم و قرار است صنف بنکداران به شهرک شهاب در 5 کیلومتری استان منتقل شود که تاکنون 70 نفر، زمین هایی از 500 تا  2 هزار و 500 متر خریداری کرده اند".

دوباره به خیابان مولوی بازگشتم تا با بنکداران حاضر در این خیابان گفت و گو کنم، برخی برای رفتن به این شهرک مخالف بودند و می گفتند" اگر ما اینجا نباشیم رفت و آمد برای خانواده ها سخت می شود و کار و کاسبی ما به هم می زیزد".

برخی ها مثل آقای رحمتی که راننده ماشین سنگین است  و برای بنکداران بار می آورد موافق رفتن این مغازه داران است و می گوید" بهتره که از این خیابان بروند، من همیشه برای آوردن بار به خیابان مولوی دچار مشکل می شوم".

 

*بهره برداری از پل شهرک شهاب تا پایان سال

البته برخی هم نگران رفت و آمد ماشین های سنگین از جاده قدیم قم-تهران به شهرک شهاب بودند که  25 کیلومتری راه را طولانی تر می کند.

 برای اینکه بدانم برای این مشکل چه کرده اند به سراغ مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، آقای طیبی نژاد رفتم، او می گفت "مدتی است که با اعتبار هشت میلیارد تومانی در حال ساخت پلی هستیم که جاده قدیم را به آزاد راه  قم_ تهران وصل می کند و قول می دهم تا پایان سال این پل به بهره برداری برسد و نگرانی برای رفت و آمد کامیون داران وجود نداشته باشد".

با شنیدن این صحبت ها و برای دیدن پل در حال ساخت و وضعیت این منطقه، راهی  شهرک شهاب شدم که روکش آسفالت و جداول آن در حال انجام بود ؛ پناهی سرپرست کارگاه ساخت شهرک می گفت" مشکلی برای حضور بنکداران به این شهرک وجود ندارد".

مشکلی محسوس، ظرفیتی مغفول!اما اگر کمی عمیق تر به آن سرو صداها و شلوغی های هسته مرکزی شهر و حالا به اینجا، شهرک شهاب با وسعت عظیمی از خیابان ها و کوچه ها بنگری، می بینی ظرفیت عظیم این شهرک که می تواند در توسعه مبادلات کالا و خدمات میان تجار و خریداران موثر واقع شود مغفول مانده است.

 این ظرفیت بی نظیر نیازمند همکاری بنکداران و مسئولان مربوطه است تا بتوان علاوه بر کاهش معضلات ترافیکی و آلودگی داخل شهر، شهرک شهاب را تا یک سال آینده به بهره برداری رساند.

گزارش از سمیه حاجی احمدی

 

 

 

 

نظر شما