شناسهٔ خبر: 23654977 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس دبیرخانه ستاد مناسب سازی کشور خبر داد

تولید و پخش سریال مستند «شهری برای همه»

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور تولید و پخش سریال «شهری برای همه» از ۵ بهمن خبر داد.

صاحب‌خبر -

ابراهیم کاظمی مومن سرائی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس گفت: سریال مستند شهری برای همه از 5 بهمن ماه هر پنج شنبه ساعت 20 در شبکه مستند به روی آنتن می رود.

وی افزود: این سریال مستند که در ١٣ قسمت ٣٠ دقیقه ای می باشد با مشارکت دبیر خانه ی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور و شبکه مستند سیما در سال 94 تولید خود را با بررسی مشکلات و معضلات بافت شهری ،ساختمان ها و فضاهای عمومی،سیستم حمل و نقل و شبکه ی پیاده ی شهری آغاز کرده است .

مومن سرایی گفت: اهمیت بالا نگهداشتن استاندارد زندگی معلولین و جانبازان در جامعه و برخورداری از حقوق شهروندی در استفاده و برخورداری از إمکانات شهری که هم سطح با دیگر افراد جامعه باشد ،دلیل تهیه و تولید این مستند بوده است.

وی گفت: این قشر از جامعه که بزرگ ترین اقلیت جهان را تشکیل می دهند در دسترسی به فضاهای عمومی و بافت شهری دچار مشکلات عدیده ای هستند ،که این مشکلات نه به دلیل مخالفت جامعه و یا نبود قوانین ،بلکه به دلیل شکل طراحی شده فضاهای عمومی است.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور ادامه داد: سریال مستند شهری برای همه تلاشی در جهت فرهنگ سازی در برداشتن موانع اندیشه و تفکر و در نهایت موانع شهری می باشد. هر جامعه ای که جنگ را تجربه کرده باشد،هر جامعه ای که وقایع طبیعی مانند سیل و زلزله را تجربه کرده باشد،هر جامعه ای که سالمندی را تجربه کرده باشد، نیازمند شهری بدون مانع خواهد بود.

وی افزود: بنابر این از آنجا که کشورهای اروپایی جنگ جهانی دوم و اول را در قرن گذشته تجربه کردند و در زمینه مناسب سازی مبلمان شهری برای معلولین پیشرو هستند،لذا در این مستند تصویر برداری در دو کشور آلمان و سوئد صورت گرفته تا إمکانات موجود را با استاندارد های پیشرفته مقایسه و در نهایت فرهنگ سازی باشد در جهت مرتفع شدن مشکلات معلولین در ایران .

به گزارش فارس،نویسنده و کارگردان این مستند فاطمه صارمی ،تهیه کننده :وحید مهدی زاده ، تصویربرداران ایران:مصطفی فریدونی،عباس عباسی،تصویربرداران کشورهای خارجی:علی بشارت،علیرضا صارمی تدوین گران:حامد مسعودی،حمیدرضا مسعودی، دستیار کارگردان و برنامه ریز:علی باروتی،گوینده:سینا ییلاق بیگی ،عکاس: احسان نقابت ،مدیر تولید: فرشته جوادی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما