شناسهٔ خبر: 23654812 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه در گفت و گو با ایرنا: طرح کرد:

سقف درآمدهای بودجه 97 در کمیسیون تلفیق مجلس 10 هزار میلیارد ریال افزایش یافت

تهران - ایرنا- مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: کمیسیون تلفیق بودجه 1397 کل کشور بیش از 10 هزار میلیارد ریال سقف لایحه بودجه را افزایش داد که باید از محل هایی چون فروش اموال تملیکی تامین شود.

صاحب‌خبر -

«ایرج ندیمی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: حتی در صورت تصویب گزارش کمیسیون تلفیق در صحن مجلس، باید منتظر اعلام نظر شورای نگهبان در این زمینه بود زیرا بر اساس دستورات مسئولان عالی کشور، فروش اموال قاچاق در داخل کشور ممنوع شده است.
وی با برشمردن مهمترین تغییراتی که کمیسیون تلفیق بودجه در لایحه دولت ایجاد کرده است، افزایش سقف معافیت مالیاتی کارکنان و حذف بند مربوط به افزایش قیمت حامل های انرژی را دو تغییر عمده کمیسیون تلفیق مجلس در لایحه بودجه 1397 کل کشور عنوان کرد.
به گفته ندیمی، سقف معافیت مالیاتی لایحه بودجه 1397 در کمیسیون تلفیق از 240 میلیون به 276 میلیون ریال کاهش یافت و افزایش قیمت حامل های انرژی نیز حذف شد.
وی ادامه داد: در صورت موافقت مجلس شورای اسلامی با این تغییرات، سقف درآمد سالیانه معاف از مالیات 276 میلیون ریال خواهد بود، نرخ مالیات مذکور بر درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی مازاد بر مبلغ مذکور تا پنج برابر آن مشمول مالیات سالانه 10 درصد و به نسبت مازاد آن 20 درصد خواهد بود و قیمت حامل های انرژی در سال آینده تغییر نخواهد کرد.
این مقام مسئول ادامه داد: بنا به تصمیم کمیسیون تلفیق بودجه، وزارت نیرو از طریق شرکت های آب و فاضلاب شهری سراسر کشور مکلف است علاوه بر دریافت نرخ آب‌ بهای شهری، به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب، مبلغ 150 ریـال از مشترکان آب دریافت و به خزانه‌داری کل کشور واریز کند.
به گفته ندیمی، کمیسیون تلفیق همچنین برای واردات هر نخ سیگار 500 ریال عوارض تعیین کرد، حقوق گمرکی محصولات تراریخته را نسبت به سال 1396 به میزان 40 درصد افزایش داد و سقف سنوات قابل قبول برای پرداخت پاداش پایان خدمت کارکنان دولت را 30 سال تعیین کرد.
وی اظهار کرد: کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی دولت همچنین بندی به لایحه بودجه 97 اضافه کرد که بر اساس آن دولت موظف است برای هر ایرانی یک فقره کارت اشتغال صادر و هزینه آن بالغ بر 100 میلیارد ریال را از محل درآمد شرکت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتمایی تامین کند.
مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد، بند یاد شده که جزو پیشنهادات دولت نبود، دچار اشکال است و به احتمال زیاد رد خواهد شد، زیرا شرکت های یاد شده دولتی نیستند که دولت اجازه استفاده از منابع آنها را داشته باشد.
به گزارش ایرنا، گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1397 کل کشور امروز تهیه و منتشر شد؛ رسیدگی به این لایحه که مهمترین سند دخل و خرج دولت برای سال مالی آینده است، از هفته آینده (هشتم بهمن ماه) در صحن علنی مجلس آغاز می شود.
هرچند سقف بودجه مورد نظر دولت برای سال آینده 11 میلیون و 949 هزار و 354 میلیارد و 674 میلیون ریال بود اما این رقم در کمیسیون تلفیق رو به افزایش نهاد و به رقم 11 میلیون و 960 هزار و 106 میلیارد و 398 میلیون ریال رسید؛ بر این اساس، کمیسیون تلفیق 10 هزار و 751 میلیارد و 724 میلیون دلار به سقف بودجه دولت افزوده است.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**1063*2025
خبرنگار: رفعت کرمی مهر* انتشار دهنده: لیلا جودی

انتهای پیام /*

نظر شما