شناسهٔ خبر: 23654793 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

راهپیمایی پرشور مردم در اربعین حسینی با ابتکار رهبر انقلاب محقق شد

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان گفت : راهپیمایی پرشور مردم ایران و جهان در روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) با ابتکار رهبر انقلاب محقق شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید شهاب الدین چاوشی روز شنبه در همایش تجلیل از خادمین اربعین حسینی استان در سالن اجتماعات هلال احمر سمنان افزود : نهضت امام حسین (ع) یک حرکت ماندگار و پایدار تاریخی است که هر چند اوج ماندگاری آن در عاشورا به ثبت رسیده است اما همواره چون موجی خروشان در مقابل بیداد های زمانه خودنمایی می کند.
وی اظهارداشت : مردم ایران با حضور میلیونی در راهپیمایی عظیم و گسترده اربعین حسینی امسال شکوه و حماسه آفریدند.
وی خاطرنشان کرد : امیدواریم سال به سال گستردگی جمعیت و شکوه این آیین افزوده شود.
چاوشی تصریح کرد : برای برگزاری هرچه باشکوه تر راهپیمایی اربعین حسینی در سال آینده از اکنون ستاد اربعین در استان در حال برنامه ریزی است.
استاندار سمنان اضافه کرد : براساس تصمیم وزارت کشور برنامه ستاد اربعین کشور تغییر کرده و با توجه به تصمیم های گرفته شد هر استان برای برپایی موکب های تغذیه و اسکان اربعین حسینی متولی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در این همایش از محمدرضا خباز استاندار سابق استان سمنان به عنوان رییس ستاد اربعین و خادمان امام حسین در موکب های پذیرایی و اسکان زایران در کشور عراق تقدیر شد.
امسال 21 موکب از استان سمنان شامل هشت موکب از شهر سمنان، چهار موکب از مهدیشهر ، سه موکب از شاهرود و 2 موکب از دامغان و دیگر شهرهای گرمسار، میامی و سرخه و اتباع افغان این استان هرکدام یک موکب پذیرای زائران حرم های اهل بیت(ع) بودند.
6026/7342
*خبرنگار: الناز ملکی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

انتهای پیام /*

نظر شما