شناسهٔ خبر: 23654762 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

شناسایی و بیمه تمامی غیر مزدبگیران روستایی

قائم مقام امور بیمه‌ای صندوق بیمه روستاییان و عشایر گفت: در صورت افزایش اعتبارات، امکان شناسایی و بیمه تمامی غیر مزدبگیران روستایی و کشاورزان غیر ساکن در صندوق وجود دارد.

صاحب‌خبر -
مهر: قائم مقام امور بیمه‌ای صندوق بیمه روستاییان و عشایر گفت: در صورت افزایش اعتبارات، امکان شناسایی و بیمه تمامی غیر مزدبگیران روستایی و کشاورزان غیر ساکن در صندوق وجود دارد.

صمدلله فیروزی در مورد اعتبارات صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گفت: در سال آینده بودجه‌ای که برای ارائه خدمات بیمه‌ای روستاییان و عشایر در نظرگرفته شده است ۵۵۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته درصدی افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه ۲۳۵ شغل کشاورزی وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به گستردگی جمعیت تحت پوشش روستاییان و عشایر و مشاغلی که در این خصوص وجود دارد بنابراین جا دارد که نمایندگان اعتبارات صندوق روستاییان را افزایش دهند.

فیروزی با اشاره به اینکه درحال حاضر بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار روستایی و عشایر تحت پوشش ما هستند، تاکید کرد: این افراد از خدمات بیمه‌ای و مستمری از کار افتادگی، فوت و بازنشستگی بهره مندمی شوند و همچنین براساس تعهدات صندوق شهرنشینان زیر ۲۰ هزار نفر نیز تحت پوشش قرار می‌گیرند.

قائم مقام امور بیمه‌ای صندوق بیمه روستاییان و عشایر گفت: چنانچه اعتبارات صندوق افزایش پیدا کند دراین صورت می‌توانیم تمامی غیر مزد بگیر‌ها شناسایی و تحت پوشش قرار دهیم و همچنین کشاورزان غیرساکن را نیز بیمه کنیم.

فیروزی افزود: در حال حاضر برخی از روستاییان و عشایر تحت پوشش‌های بیمه‌ای نیستند و امیدواریم بتوانیم زمینه بیمه و بازنشستگی این افراد را فراهم کنیم.

نظر شما