شناسهٔ خبر: 23654752 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

افزایش محسوس مشاهده پلنگ در زیستگاه‌های دامغان

نمایندگی سمنان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دامغان از مشاهده سه قلاده پلنگ ایرانی در یکی از زیستگاه‌های شهرستان دامغان خبر داد.

صاحب‌خبر -

فرامرز اسفندیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا بااعلام این خبر اظهار کرد: این سه قلاده پلنگ شب گذشته در مسیر جاده تویه دروار - جفطاقی حد فاصل روستای تویه و دهخدا و دشتبو رویت شدند.

وی با اشاره به افزایش جمعیت طعمه گربه‌سانان در زیستگاه‌های این شهرستان افزود: افزایش جمعیت آهو، کل، میش، بز کوهی و قوچ و...در منطقه سبب شده که جمعیت گربه‌سان بزرگ جثه‌ای همچون پلنگ نیز در منطقه افزایش یابد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دامغان با اشاره به افزایش محسوس مشاهده پلنگ در زیستگاه‌های این شهرستان خاطرنشان کرد: علاوه بر رویت و ثبت تصاویر از سوی محیط‌بانان، همکاران محیط‌زیست و دوربین‌های تله‌ای، هر ساله گزارش‌های زیادی از مشاهده حیات‌وحش و از جمله پلنگ توسط مردم محلی و طبیعت‌گردان به محیط‌زیست اطلاع داده می‌شود.

اسفندیاری با بیان اینکه در اوائل دی‌ماه امسال نیز 5 قلاده یوز توسط دو دستگاه دوربین تله ای در منطقه شکار ممنوع سفید کوه آرسک دامغان ثبت شد، تصریح کرد: با مشاهده این سه قلاده در اواخر دی‌ماه، یک یک‌ماهه دی‌ماه در مجموع هشت قلاده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های مختلف شهرستان دامغان رویت و تصویربرداری شده است.

وی یادآور شد: رویت پلنگ ایرانی در این سطح در منطقه که از حیات‌وحش در خطر و حمایت شده کشورمان است حکایت از غنای بالای منطقه و زیستگاه‌های شهرستان دامغان به لحاظ فراوانی طعمه، جمعیت بالای علفخواران، ارتقاء سلامت زیستگاه و مهمتر از همه وجود امنیت و حفاظت از حیات‌وحش از سوی محیط بانان سختکوش و ماموران محیط‌زیست در این منطقه دارد.
انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما