شناسهٔ خبر: 23654718 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مشاهده آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در روستای مؤمن آباد سرخه

R41366/P1494/S6,64/CT11

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در روستای مؤمن‌آباد سرخه خبر داد و گفت: ورود هرگونه ماکیان به این منطقه ممنوع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تحقیقات و طرح‌های مراقبتی در حوزه بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان از سوی اداره کل دامپزشکی در سراسر استان سمنان، این ویروس از نوع فوق‌حاد در روستای مؤمن‌آباد سرخه شناخته شد.

وی با اشاره به قرنطینه شدن این روستا اعلام کرد: اقدامات لازم ازجمله معدوم‌سازی پرندگان زنده، گندزدایی و ضدعفونی از این منطقه با همکاری مردم و سایر دستگاه‌های اجرایی سرخه در ظرف مدت 48 ساعت به پایان رسید.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان تصریح کرد: برای جلوگیری از شیوع این بیماری به سایر مناطق استان سمنان بنرها و بروشورهایی در ارتباط با این نوع بیماری در سرخه و شهرستان‌های اطراف نصب شده است.

وی با تأکید بر لزوم آموزش صحیح نکات بهداشتی برای مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد‌ پرندگان یادآور شد: تا اطلاع ثانوی ورود هرگونه ماکیان به این روستا ممنوع است و مردم نیز باید در این عرصه با مسئولان اداره دامپزشکی همکاری ویژه‌ای داشته باشند.

سعیدی علت شیوع این بیماری به روستای مؤمن‌آباد را بی‌توجهی یکی از ساکنان روستا برشمرد و ابراز داشت: خریداری و انتقال طیور از خارج از استان و از مراکز نامعتبر سبب شیوع این بیماری شده است.

وی با بیان اینکه این روستا اکنون کانون بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان است تصریح کرد: با این اتفاق خسارت‌های فراوانی به بیت‌المال و سرمایه‌های مردم روستا وارد شده است که باید برای جبران آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام/ع

نظر شما