شناسهٔ خبر: 23654610 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

اعطای وام تاسیس، نوسازی و تجهیز به کتابفروشی های کرمان

وحید محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تسهیلات بر اساس قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در اجرای ماده ٤ آیین نامه نحوه

صاحب‌خبر - وحید محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تسهیلات بر اساس قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در اجرای ماده ٤ آیین نامه نحوه پرداخت یارانه در حوزه نشر پرداخت می شود.
وی بیان کرد: تحقق اهداف سند چشم انداز،تقویت بنیان های اصل حوزه نشر ،ایجاد زمینه های مناسب تسهیل دسترسی مصرف کنندگان به کتاب است .
معاون فرهنگی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: تاکنون بیش از6درخواست تسهیلات تاسیس، توسعه، نوسازی و تجهیز کتابفروشی دریافت شده است و در حال سیر مراحل قانونی هستند.
وی با اشاره به شرایط و مدارک مشارکت در این طرح افزود: متقاضیان دریافت وام می توانند با ارسال درخواست و تشکیل پرونده از طریق ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر استان اقدام نمایند که پس از بررسی اولیه و تایید صحت مستندات و نظرکارشناسی اطلاعات طرح، پرونده برای اقدامات بعدی به دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی ارسال می گردد.
وی تصریح کرد: هرگونه تصمیم گیری در خصوص تصویب و یا تصویب نشدن طرح و همچنین تعیین مبلغ وام به عهده کارگروه بررسی و اعطای تسهیلات خواهد بود.
محمدی گفت: کتابفروشان دارای پروانه کسب از اتحادیه مرتبط، ناشرانی که قصد دارند کتابفروشی راه اندازی کنند، اشخاصی که تمایل دارند در حوزه کتابفروشی در قالب تاسیس مجتمع فروشگاهی کتاب و کتابفروشی سرمایه گذاری کنند و همچنین تاسیس و توسعه بازار فروش الکترونیکی کتاب شامل بهره گیران این طرح هستند.
وی تاکید کرد: لازم است متقاضیان درخواست تسهیلات شامل رزومه متقاضی و معرفی اجمالی طرح توجیهی، تصویر پروانه کسب از اتحادیه مرتبط برای کتابفروشان فعال، تکمیل دقیق کاربرگ طرح توجیهی وام، فهرست هزینه های اجرای طرح توجیهی به صورت تقریبی، تصویر سند مالکیت و یا اجاره نامه ملک برای کتابفروشان فعال را ضمیمه تقاضای خود تحویل دهند.
خبرنگار:داود رجبی بهجت** انتشار : بهنام احمدی *
7437/ 5054

نظر شما