شناسهٔ خبر: 23654595 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

افتتاح مرکز آموزش قرآن «شاطبی» ویژه بانوان کویتی

گروه بین‌الملل: مرکز آموزش حفظ قرآن «امام شاطبی»ویژه بانوان به همت اداره امور قرآن وابسته وزارت اوقاف و امور اسلامی کویت افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

افتتاح مرکز آموزش قرآن «امام شاطبی» ویژه بانوان در کویتبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل ازروزنامه کویتی الأنباء؛ این مرکز قرآنی در منطقه «جابريه» در استان «حولی» کویت تأسیس شده و هدف از راه‌اندازی آن آموزش حفظ و تجوید قرآن و کریم و علوم قرآنی به بانوان است.

احمد طویل، مدیر اداره امور قرآن وزارت اوقاف و امور اسلامی کویت با اعلام این خبر تصریح کرد: مرکز جدید «امام شاطبی» در راستای طرح گسترش مراکز قرآنی در مناطق مختلف کویت و در پاسخ به درخواست و نیاز اهالی استان حولی افتتاح شد.

وی در ادامه تربیت 5 بانوی حافظ کل قرآن مسلط به قواعد و احکام تجوید در سال را از اهداف راه‌اندازی این مرکز برشمرد وتاکید کرد: حافظان قرآنی که در این مرکز حضور دارند در یک برنامه آموزشی دو تا پنج ساله شرکت می‎کنند.

احمد طویل با بیان این که نام‌نویسی برای عموم آزاد است، گفت: داشتن رفتار متین اسلامی، تابعیت کویتی، سن بالای هفت سال، و حفظ 5 جزء کامل قرآن به همراه  آشنایی با اصول اولیه احکام تجوید را از شرایط ثبت نام در این مرکز است و داوطلبان علاوه بر شرایط ذکرشده باید مرحله مصاحبه را نیز با موفقیت پشت سر گذارند.

گفتنی است، مرکز آموزش حفظ «امام شاطبی» در استان حولی کویت، سومین مرکز از این نوع ویژه بانوان در کویت به شمار می‌رود که با شعار «حفظ مسلط...با قرائتی صحیح» راه‌اندازی شده و آموزش حفظ و تجوید قرآن کریم و گسترش و ترویج علوم و مفاهیم قرآنی  در جامعه از اهداف این مرکز عنوان شده است/.

 

نظر شما